Wat is het verschil tussen een liposuctie en een buikwandcorrectie?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij liposuctie wordt er vet weggezogen, terwijl er bij een buikwandcorrectie overtollige huid wordt weggesneden en daardoor de huid weer strak gemaakt kan worden..

Antwoorden (2)

Bij een liposuctie wordt er vet verwijderd, dat je er met afvallen bijvoorbeeld niet af kan krijgen. Bij een buikwandcorrectie wordt de huid van de buik strakgetrokken nadat je bent afgevallen, omdat de huid dan vaak erg slap is en men vaak overtollige huid heeft. Er wordt dan een stuk huid weggesneden en de rest wordt weer aan elkaar gehecht, zodat je een strakkere buik hebt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+
Liposuctie is het onderhuids wegzuigen (suctie) van abnormale vetophoping (lipo). Abnormale vetophopingen kunnen ontstaan op plaatsen als de hals, buik, billen, boven- en onderbenen en knieën. De ophopingen worden veroorzaakt door een verhoogd aantal vetcellen op deze plaatsen.elangrijk om te weten is wel dat liposuctie bij obesitas geen middel is om te vermageren. Als u over het gehele lichaam een teveel aan vetweefsel heeft bent u aangewezen op een dieet en intensieve lichaamsbeweging. Liposuctie biedt contourverbetering maar zeker geen perfectie.

Door extreme vermagering, zwangerschappen, veroudering of operaties kan de buikwand zo ernstig verslappen dat een 'hangbuik' ontstaat. De buik kan met behulp van plastische chirurgie worden gecorrigeerd. Met een medische term heet deze operatie asdomino- of buikwandplastiek.

Al deze informatie heb ik gekopieerd van de webste www.bloemingdael.nl.