Waarom zie ik soms wazig in beide ogen?

Ik heb dit al een jaar of 3, maar in die 3 jaar tijd heb ik dit (gelukkig maar) nog maar 4 keer gehad.

Ik heb goede ogen en heb normaal gesproken ook geen problemen met lezen etc. Maar ik heb dus zo af en toe een paar keer gehad dat ik ineens wazig begon te zien in beide ogen, alsof een deel van beide ogen ineens niet goed functioneerd en er een wazige vlek voor me ogen zit (moeilijk te omschrijven). Echter heb ik verder geen symptomen, en is het een raadsel waarom dit zo af en toe gebeurd in die 4 jaar tijd. Ook gaat het meestal na een kwartier weer over.

Weet iemand wat dit kan zijn? Ik ben sowieso al van plan een afspraak te maken bij de huisarts, omdat dit mij gewoon bang maakt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Een afspraak bij de huisarts is een goed plan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan aan je suikerspiegel liggen, ga naar je huisarts om de oorzaak te laten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een bezoek aan een goeie optometrist lijkt me een beter plan dan een huisarts. Een optometrist met een hbo-opleiding heeft meestal meer verstand van ogen dan een gemiddelde huisarts die van duizend en één kwalen verstand moet hebben. Een optometrist kan onderscheid maken tussen normale afwijkingen die met een bril of lens kunnen worden verholpen of die behandeling door een oogarts noodzakelijk maken.
Ritsuka
8 jaar geleden
Is het wazig zien als je bijvoorbeeld te weinig hebt geslapen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het echt een vlek, of wordt je hele beeld vaag? En als het maar een deel is dat vaag wordt: is die 'vlek' stabiel, of beweegt hij? En als hij beweegt: gaat hij dan duidelijk naar beneden (of een andere kant op) of 'trilt' hij meer? En hoe lang duurt het ongeveer? Hangt het samen met licht, vermoeidheid, lang lezen of achter de PC werken o.i.d.?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja het is denk ik meer dat mijn beeld vaag word. Ik kan me dan moeilijk focussen op objecten en lezen is onmogelijk. Het kotm voor op willekeurige momenten. Heb het eens op school gehad, tijdens het wielrennen, tijdens het in bed liggen( moet ik wel bijzeggen dat ik dan op mijn mobiel zit in bed). Het beweegt niet en duurt ongeveer een kwartier. Ook heb ik het eens tijdens het voetballen gehad. Als het wazige beeld weg is voelen me ogen vaak een beetje zwaar, prikkelig
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Soort van migraine misschien, een arts weet meer dan wij.

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende redenen waarom je opééns wazig kunt gaan zien, Een bezoek aan de huisarts is meer dan raadzaam.
Het kan zijn dat het door vermoeidheid komt maar het kan ook een symptoom zijn van diabétes of een allergische reactie.
Dus niet wachten maar een afspraak maken met de huisarts.