Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het, dat als je je verslikt je rood wordt, en je ogen gaan tranen?

Ik verslikte me net, en het viel me gewoon op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

verslikken gebeurt ook in je luchtpijp en dan krijg je even adem nood en dan worden je ogen rood
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt rood omdat je even geen lucht krijgt en je dan je longen en hoofd gaan aanspannen om te ademen. Daarbij geef je veel druk waardoor het bloed naar je hoofd stijgt.

Je ogen tranen omdat door het verslikken je luchtpijp wordt geïrriteerd. Als dit eventjes duurt dan irriteert al het slijmvlies in je neus, keel en ogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je verslikken betekent dat er wat in het verkeerde keelgat is gekomen. Oftewel, je luchtpijp is heel even verstopt, dus je gaat hoesten om hetgeen dat de verstopping veroorzaakte in je keel terug te krijgen en vervolgens via je slokdarm af te voeren (of uit de mond naar buiten te verwijderen). Je hebt het dus eventjes benauwd, en daardoor wordt je hoofd rood. Je ogen gaan tranen doordat de slijmvliezen geïrriteerd zijn geraakt. Die tranen hebben een afweerfunctie.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding