Zijn er natuurlijke middelen om je tong mee schoon te maken?

Hallo,

Heb al een tijd last van een tong die niet helemaal mooi roze is. De (lichte) witte aanslag gaat maar niet weg, of het is snel terug. Zijn er misschien natuurlijke middelen om de tong mee schoon te maken? Een schraper / mondwater helpen tot zover niet echt... Alle tips welkom.

Gr. Ludo

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Er zijn tongschrapers in de handel. Bij de link vind je ze te kust en te keur; allemaal mechanisch dus natuurlijk.

Toegevoegd na 53 seconden:
Daar zit vast wel wat effectievers bij dan je eigen spul.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vermoed uit jouw beschrijving dat je mogelijk spruw hebt. Dit is een wittige aanslag op de tong als gevolg van een schimmel. Spruw komt vaak voor, en is relatief onschuldig. Zover ik weet zijn er geen natuurlijke middelen die echt helpen: de aanslag komt steeds terug, als die al verdwijnt.
Gelukkig zijn er voldoende medicijnen om spruw te verhelpen. Binnen enkele dagen(soms binnen 1 dag) zal de aanslag verdwijnen. De huisarts kan de diagnose meestal op het eerste gezicht stellen, en het meest geschikte middel voorschrijven.
naar de huisarts dus