Hoe kun je weten of je bi bent?

Eigenlijk ben ik alleenmaar 'verliefd' geweest op jongens, maar nu ik een beetje in de puberteit kom weet ik het niet meer zo zeker. Soms dan vind ik een meisje zo lief enzo... maar ik vind het heel raar, ik heb dat bij een soort vriendin van me, dan voel ik me helemaal warm en blij maar eigenlijk heb ik haar tot nu alleen als gewone vriendin gezien. Ik durf het niet te zeggen en het ook tegen niemand te vertellen. Hoe kun je het dan weten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begin me nu toch echt af te vragen of je idd 11 jaar bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Moolkeesje: ik vind 11 jaar ook wel erg jong om je met dit soort zaken bezig te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben wel 11 jaar, hoor. Dat meen ik. Ik ga niet flauw zitten doen om mijn leeftijd. En ik wéét dat kinderen van 11 andere dingen belangrijk vinden en niet eens weten wat ik hier allemaal zeg, maar ik ben gewoon zo en ik houd me nu eenmaal liever bezig met volwassen dingen, ik weet ook veel meer over zo'n gevoelige dingen, omdat ík dat interessant vind. Ik ben 11, en ik ben hoe ik ben, en ik vind dat ik het recht heb om deze vraag te stellen en deze reactie te geven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ben ik WÉL!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welles, ik meen het hoor, raytje. Ik ga niet liegen over mijn leeftijd, waarom zou ik?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Hart, Er zijn hier meisjes van 14 op de site, die nog geen twee woorden zonder taalfouten kunnen schrijven.
Vandaar dat je niet erg geloofwaardig overkomt.
Anders een compliment voor je taalgebruik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar ik ben geen meisje van 14 die nog geen twee woorden zonder taalfouten kunnen schrijven. Ik ben 11 en ik kan gewoon goed met spelling omgaan, en met dit soort dingen. Klaar uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou je van bloemkool of vindt je het lekker? Lul niet en bepaal wat je wilt? 11 ben je ook niet dus wees nu eens eerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen zijn nooit kind.
Ik was ook al oud toen ik 10 was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook 11 geweest en kon toen absoluut ook foutloos Nederlands schrijven en was mijn klasgenoten ver voor ; het zit hem niet in de spelling, en zelfs niet in de onderwerpen-hoewel discutabel. Het zit hem voornamelijk in de zinsopbouw en de woordkeuze, die is beslist niet van een elfjarige. Zelfs niet van een veertienjarige. Als dit meisje daadwerkelijk 11 is - wat ik overigens geen moment geloof - zit ze op school voor haar gevoel minimaal op een andere planeet en kan ze geen énkele aansluiting met leeftijdgenoten hebben. Daar stelt ze echter geen enkele vraag over, wat ook uiterst verdacht is. Dus nee, hoe volwassen, intelligent en vroegrijp ook, op geen enkel vlak is ze elf - en als ze dat wel is, is ze beslist niet te benijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, dan geloven jullie me niet. Ik ben gewoon geen 11-jarig meisje dat touwtje gaat springen en knikkert. Ik ben een 11-jarig meisje dat zich graag bezighoudt met de volwassene dingen en ik weet ZEKER dat ik 11 ben, en als je jullie me niet geloven, dan hoeft dat ook zeker niet, maar ik ben het en blijf het!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, als jullie me niet geloven zal ik voortaan wel grovve woorden gebruiken en zeggen dat ik 45 ben ( wat ik dus niet ben, maar 11! ). Zo goed? >:(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stop wel met GV, het was leuk zo lang het duurde, maar ik ben dus wel 11.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat zeker een weekendje naar Thailand?

Antwoorden (11)

Aan je uitleg te zien weet je het zelf al, je voelt je warm en blij bij haar en verder beschrijf je de situatie ook alsof je dat meisje "leuk" vind.

Toegevoegd na 31 minuten:
Hmm kom er net achter dat je 11 bent, nu ben ik niet meer zo zeker van mijn antwoord. Ik zou zeggen wacht het gewoon af je hormonen zijn vast op hol geslagen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is om te beginnen, helemaal niet raar dat je ook een meisje heel leuk vind, of dat je verliefd wordt op een meisje. Dat maakt je nog niet gelijk bi.
Je bent in je puberteit en vanalles aan het ontdekken, als je wat ouder wordt dan ervaar je zelf wel waar jij je het prettigst bij voelt.
Dus nu gewoon genieten van alles wat je overkomt, wat jouw sexuele geaardheid is, komt vanzelf wel duidelijk naar voren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk zelf dat iedereen bi is, je word verliefd op een persoon en niet op een geslacht.

hoewel mensen het 'normaal' vinden dat je op het ander geslacht valt, gaan ze er vanuit dat iedereen dat iedereen op het ander geslacht valt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent ELF.
Althans, dat zeg je. ; ik begin er een beetje moeite mee te krijgen dat ook daadwerkelijk te geloven.

Je sexuele orientatie ontwikkelt / onthult zich vanzelf naarmate je lichamelijke en geestelijke rijping vorderen. Zo merk je op een dag vanzelf of je uitsluitend op jongens verliefd wordt, of ook op meisjes, of op beide.
Overigens wil één keer op hetzelfde geslacht verliefd worden nog niet meteen zeggen dat je 'dus' ook bisexueel bent. En zelfs wanneer de gevoelens latent aanwezig zijn, heeft het 'kiezen' voor een homo- of biseksuele levensstijl zo veel consequenties, dat veel mensen besluiten de meest traditionele keus te maken.

Pas wanneer het je werkelijk lood om oud ijzer is welk geslacht van een eventuele partner heeft, en je gewoon verliefd wordt op een mens, inclusief alles wat daar bij behoort, dan kun je daadwerkelijk zeggendat je biseksueel bent. Maar dat is een lange weg, met in eerste instantie nog een hoop potentiele partners te gaan.

Wacht eerst maar even af hoe je puberteit straks gaat lopen, en hoe je eerste verliefdheden zullen uitpakken. over eventuele bi- of homosexualiteit hoef je je in de regel geen 'zorgen' te maken voor de situatie zich daadwerkelijk aandient.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je wat ouder word dan zal je er vanzelf wel achterkomen of je bi bent of niet.
je kan je ook gewoon blij bij een meisje voelen omdat jullie hele goeie vrienden zijn. en gewoon gek op elkaar zijn.
maar dat je later wel gewoon op jongens valt.
je bent nog maar 11 jaar dus ik zou me er niet te druk over maken. je hebt nog alle tijd om jezelf te ontdekken.
als je wat ouder bent denk je mischien weer heel anders erover
13 jaar geleden
vermoedelijk zijn de meeste mensen bi.
en kunnen mensen van beide geslachten houden en relaties op allerlei gebieden aangaan.
dus ook op sexueel vlak.
onze cultuur bepaald nogal wat.
en als we vooral bi zouden zijn komt mogelijk de voortplanting in het geding, dus passen mensen zich
aan.
ik denk dat het goed is gewoon van elkaar te kunnen houden zonder voor-oordeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik denk dat je verlieft zijn en houden van door elkaar haalt.ik zou nog even wachten met conclusies te trekken,als je je echt verlieft voelt dan weet je t echt wel zeker dat t verlieft zijn is.en dan kan je echt zeggen dat je bi bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 10 jaar verder bent en je wilt en met jongens en met meisjes naar bed,dan mag je aannemen dat je van 2 walletjes eet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent een puber en het hele leven kan dan behoorlijk verwarrend zijn. Er komen hele veel nieuwe gevoelens op je af en dat kan heel lastig zijn. Je merkt vanzelf als je ouder wordt of je op jongens, meisjes of allebei valt. Het is niet te versnellen en al helemaal niet iets om je zorgen over te maken. Blijf lekker zoals je bent en pieker niet teveel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent gewoon een mini-Bi-tje =p

Nou toen ik jou leeftijd had heb ik me anders nog nooit warm bij iemand gevoeld,,,
geen jongens EN geen meisjes.

Maar goed als jij dat nu al ervaart...
Dan denk ik dat je of Bi of Lesbisch bent/word...

Toegevoegd na 3 minuten:
Nu ik toch even na denk ...
Ik ken ook mensen die homo zijn geweest en later gewoon hetero waren ... ofja 1 iemand ...

Weetje leef je leven je bent jong, dus experimenteer en zorg gewoon dat je de tijd van je leven hebt! En heb geen spijt van de dingen die je doet!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jezelf de tijd om het te ontdekken. En neem ook de tijd. Je leeftijd is daarbij niet zo belangrijk. Geniet van de mooie gevoelens die je hebt bij jongens en/of meisjes.

Aanvaard je twijfels. Waarom moeten we absoluut alles zeker weten? Laat ruimte voor het mysterie van het leven. We kunnen niet alles weten. Soms maken we onszelf ongelukkig door een antwoord te willen op dingen die zichzelf met de tijd wel zullen uitwijzen.

Geniet van de vriendschap met wie je maar wil. En als je er klaar voor bent, en dat voel je, dan kan je eventueel lichamelijk op ontdekking gaan. Raak mensen die je graag hebt aan, hun armen, hun schouders. Hoe voelt het? Geef je spontaan knuffels? Bij wie voelt het fijn?

Ga zeker niks analyseren. Dan maak je alles van waarde dood. Vertrouw op je intuïtie en ga rustig op ontdekking. Op je eigen tempo.

Take it easy & enjoy! Wat het uiteindelijk wordt is niet belangrijk. Geniet van elk mooi moment dat het leven je geeft.

En laat sommige mysteries maar een mysterie blijven. :-)