Wanneer wordt lanette voorgeschreven en wanneer cetomacrogol?

ben me aan het inlezen over verschillende middelen tegen een droge eczeem huid. Het verschil tussen een crème en een zalf weet ik inmiddels. Maar wanneer wordt een lanette crème/zalf voorgeschreven en wanneer een cetomacrogol crème/zalf..kortom welke wordt waarvoor toegepast

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zijn beide neutrale onderhoudscrèmes (of -zalven). Zalf is sowieso vetter dan crème, omdat zalf alleen uit vet bestaat. Zowel lanette als cetomacrogol is verkrijgbaar als zalf of als crème, en beiden zijn ook verkrijgbaar in combinatie met vaseline. In gebruik zijn ze eigenlijk uitwisselbaar, en is het een beetje persoonlijk welke je prettig vind en welke niet. En waarschijnlijk zijn sommige artsen standaard gewend de ene en andere om de andere voor te schrijven. Ik geloof dat de lanette iets vetter is, en ik vind persoonlijk voor de crèmes in combinatie met vaseline lanette fijner. Maar een ander vind dat weer van de cetomacrogol. Als je het verschil zelf wilt beoordelen om te kijken wat beter werkt voor jou, zou je je behandelend arts kunnen vragen ze eens beiden voor te schrijven. En ik vermoed dat ze ook zonder recept verkrijgbaar zijn, maar ik ben op dit moment te lui om dat op te zoeken..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100