Is het slecht als je heel vaak naar muziek luistert en zelfs ermee slaapt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doubelyoupee stelde 1 week geleden een vraag over slapen met de radio aan : hij/zij kreeg 13 antwoorden - misschien interessant voor je.
Typ 'slapen met radio' in bij de zoekfunctie voor de vraag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/slecht-slapen-radio.56986

Het beste antwoord

Nee, dat lijkt mij niet.
Wat wel heel belangrijk is, is dat je die muziek niet te hard zet.

Als je gaat slapen laat je een uur na het naar bed gaan
je muziekapparaat uitschakelen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Belangrijkste is dat je goed kan slapen, goed doorslaapt en je uitgerust voelt als je wakker wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

eigenlijk wel!
als je er veel naat luistert kan je gehoor zwakker worden
en dan kan je later last hebben van je gehoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je volume binnen de perken houdt lijkt mij dit totaal geen probleem. Sommigen kunnen hun zinnen verzetten en al luisterend naar muziek/radio lekker in slaap vallen. Voor mij persoonlijk werkt het in ieder geval heel ontspannend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Daar is niets mis mee. Je moet alleen wel oppassen met het volume als je lang naar muziek luistert. Ik kan begrijpen dat je het liedje wat harder zet als je hem leuk vind, maar dat kan schadelijk zijn voor je gehoor. Verder is er niets verkeerds aan, als ik niet kan slapen, pak ik mijn iPod gewoon en val er met muziek en al mee in slaap. Dus het is niet zo erg.