Welke oordoppen tegen oorpijn in vliegtuig?

Toegevoegd na 3 minuten:
Binnenkort ga ik met het vliegtuig op vakantie. Ik heb dit ooit 20 jaar terug gedaan en had toen ontzettende last (zelfs tot dagen erna) van oorpijn, door het stijgen en dalen. Daarom zie ik enorm op tegen de reis. Ik overweeg om van die speciaal voor vliegreizen gemaakte oordoppen aan te schaffen, Wat is jullie ervaring met dit soort oordoppen? En welke moet ik nemen. Je hebt ze van verschillende fabrikanten zoals Alpine en Pluggerz. Graag jullie advies.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze oordoppen van Sanohra bevallen ons prima:
http://www.oordopjes-kopen.nl/sanohra-fly-oordop-vliegtuig-vanaf-11-jaar/vliegen.html
Welk merk je kiest maakt niet zoveel uit, de vorm is belangrijk. De meeste van deze oordoppen zijn ook na de vlucht te reinigen, waardoor je ze de volgende vakanties weer kunt gebruiken.
dudemeister
8 jaar geleden
I shit you not!
goedkoper - ergo je zit een beetje voor lul neem 2 plastic bekertjes mee en wat watten.
maak de watten een beetje nat en doe ze onderin de bekertjes. Bij het opstijgen de bekertjes op je oren plaatsen.
Werd vooral vroeger veel gedaan bij kinderen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oordoppen weet ik niet, maar wou wel even een tip meegeven, Ik heb zelf ook altijd erg last van mijn oren tijdens stijgen/dalen vliegtuig, en 1 keer zelfs een gat in mijn trommelvlies gekregen tijdens een vliegreis. Ik gebruik nu neusspray,half uurtje voor stijgen en half uurtje voor dalen gebruiken. Als ik dat doe, en op een snoepje zuigen, gaat het goed.

Het beste antwoord

Veel fabrikanten die vliegtuigenoordoppen aanbieden, misleiden consumenten. Oordoppen zouden de pijn bij het stijgen en dalen verminderen, maar meestal wordt alleen lawaai gedempt.
KNO-arts Van der Hulst, gespecialiseerd in luchtvaartgeneeskunde, raadt aan om bij de aanschaf van vliegoordoppen specifiek te vragen naar een drukregulator. Heeft een oordop dit niet, kijk dan verder. Vliegdoppen hoeven overigens niet duur te zijn. Voor tien tot vijftien euro kun je bij de drogist al oordoppen met drukregulator kopen. En die werken volgens de kno-arts prima.

Voorbeeld:
Vliegtuig SANOHRA fly is speciaal ontworpen, om het gehoor te beschermen tegen een snel stijgende luchtdruk. Een gepatenteerd drukregelaar Air-Pressure-Control (APC®-) filter, die in een oordopje is geïntegreerd, beperkt de toename van de druk op het trommelvlies. De druk die binnen enkele minuten toeneemt, wordt gelijkmatig over een langere periode verdeeld. Zo krijgt de buis van Eustachius meer tijd, ook als deze een verminderde werking vertoont, om voor de ventilatie van het middenoor te zorgen.
SimonV
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die liggen gewoon in de HEMA or Karwei, en hebben een vliegtuigsymbooltje. En kosten een euro of 5.