De nieuwe anti-conceptiepil, wie weet hier iets over?

Ik hoorde gisteren op het journaal dat er een nieuwe anti-conceptiepil op de markt komt vanaf vandaag maar ik kan er weinig over vinden op internet. Wie weet hier meer over, dus ook de voor- en nadelen?

Heb zojuist de apotheek gebeld, met apotheker zélf gesproken en die heeft het voor me nagekeken en hij is vooralsnog niet te verkrijgen. Ik ga over een maandje nog eens googelen en dan kijken of ik er meer over kan vinden....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Medicijnfabrikant Bayer brengt vandaag een nieuwe anticonceptiepil op de markt met een natuurlijk vrouwelijk hormoon. Volgens Bayer is dit de eerste pil die hetzelfde oestrogeen afgeeft als het vrouwelijk lichaam zelf produceert (estradiol). Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) heeft dat bevestigd. Volgens Bayer geeft de pil, Qlaira, minder bijwerkingen. Maar uiteraard kan dat pas definitief worden gezegd na langdurig onderzoek. Een strip Qlaira bevat 26 pillen met een hormoon, en twee zonder werkzame stof. Doordat je elke dag een pil slikt, is de kans dat je vergeet een pil in te nemen kleiner dan bij de ’standaard’ pil waarbij je 21 dagen een slikt slikt, gevolgd door een pilvrije week.

Bronnen:
http://www.nujij.nl/qlaira-nieuwe-anticonc...

Het zou op basis zijn van vrouwelijke hormonen die het lichaam ook zelf aan kan maken, verders nog niets over bekent, maar dat komt zeer spoedig wel via de media.

Ik slik niks meer van Big Pharma dat niet eerst uit en te na getest wordt. Heb sowieso mijn twijfels bij al dat pilgebruik als je ziet hoeveel jonge vrouwen tegenwoordig borstkanker krijgen ; laat ze dát verband eerst een heeeeeeeel goed onderzoeken (want het is vrijwel zeker vele malen groter dan de relatie tussen longkanker en roken -en nee, dergelijke info vind je op geen enkele midesche of door een medische firma gesponsorde site ). En niet meteen weer allemaal nieuwe lucratieve experimenten op de markt gooien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100