De nieuwe anti-conceptiepil, wie weet hier iets over?

Ik hoorde gisteren op het journaal dat er een nieuwe anti-conceptiepil op de markt komt vanaf vandaag maar ik kan er weinig over vinden op internet. Wie weet hier meer over, dus ook de voor- en nadelen?

Heb zojuist de apotheek gebeld, met apotheker zélf gesproken en die heeft het voor me nagekeken en hij is vooralsnog niet te verkrijgen. Ik ga over een maandje nog eens googelen en dan kijken of ik er meer over kan vinden....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat die pil die je iedere avond in bed tussen je knieën geklemd moet houden??? Toegevoegd op 02-06-2009 08:50:53
Die ken ik, een asprientje! Op deze manier werkt 'ie goed als anti-conceptie middel.

Het beste antwoord

Medicijnfabrikant Bayer brengt vandaag een nieuwe anticonceptiepil op de markt met een natuurlijk vrouwelijk hormoon. Volgens Bayer is dit de eerste pil die hetzelfde oestrogeen afgeeft als het vrouwelijk lichaam zelf produceert (estradiol). Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) heeft dat bevestigd.

Volgens Bayer geeft de pil, Qlaira, minder bijwerkingen. Maar uiteraard kan dat pas definitief worden gezegd na langdurig onderzoek.

Een strip Qlaira bevat 26 pillen met een hormoon, en twee zonder werkzame stof. Doordat je elke dag een pil slikt, is de kans dat je vergeet een pil in te nemen kleiner dan bij de ’standaard’ pil waarbij je 21 dagen een slikt slikt, gevolgd door een pilvrije week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zou op basis zijn van vrouwelijke hormonen die het lichaam ook zelf aan kan maken, verders nog niets over bekent, maar dat komt zeer spoedig wel via de media.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik slik niks meer van Big Pharma dat niet eerst uit en te na getest wordt. Heb sowieso mijn twijfels bij al dat pilgebruik als je ziet hoeveel jonge vrouwen tegenwoordig borstkanker krijgen ; laat ze dát verband eerst een heeeeeeeel goed onderzoeken (want het is vrijwel zeker vele malen groter dan de relatie tussen longkanker en roken -en nee, dergelijke info vind je op geen enkele midesche of door een medische firma gesponsorde site ). En niet meteen weer allemaal nieuwe lucratieve experimenten op de markt gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het vindt op geen enkele medische site, hoe weet je dan zo zeker dat dat verband (ook nog 'vrijwel zeker vele malen groter dan de relatie tussen longkanker en roken') bestaat? Nog afgezien van het feit dat ik geen harde statistische gegevens hierover ken, is een statistisch verband niet eens een bewijs van een causaal verband. Ik ben zelf ook geen fan van het slikken van de pil, maar dit vind ik wel heel erg complotdenken. Vergeet niet dat alternatieven voor de pil óók gefabriceerd en gemarket worden door grote farmaceutische bedrijven, denk je niet dat die alles aan zouden grijpen om hun grootste concurrenten in een slecht daglicht te zetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben inderdaad in principe beslist geen complotdenker, maar op het gebied van Big Pharma (de benaming zegt denk ik genoeg) neemt mijn ' achterdocht' met de dag toe. Net iets te veel 'onderzoekjes'met tevoren vaststaande gewenste uitslagen. De inenting 'tegen' baarmoederhalskanker spande de kroon de laatste tijd, maar eigenlijk is het al jaren een beetje...onzuivere koffie. Sinds de opkomst van Gezondheid als Nieuwe Religie eigenlijk.
Enige jaren geleden heb ik me nogal sterk verdiept in de mechanismen achter met name de antirooklobby en daarbij zijn me wel een paar patronen duidelijk geworden die ook steeds duidelijker lijken te worden. Denk ook aan bijvoorbeeld de cholesterol-hype. Maar goed, dat zijn discussies die we hier verder niet hoeven te voeren ( mede omdat de publieke opinie bijna letterlijk verziekt is door jarenlange misinformatie), maar wel mijn beweegredenen achter het geringe vertrouwen in ALLES wat Big Pharma ons vertelt of probeert te vertellen.
Kan je wel één snel leuk linkje geven in dit verband : http://www.joejackson.com/pdf/5smokingpdf_jj_smoke_lies.pdf