Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat doe je tegen vastzittende hoest?

Ik heb al dagen last van een vastzittende hoest, wat doe ik hieraan ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
766
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik heb veel baat bij broomhexide pilletjes. Gewoon te koop bij de drogist of sums zelfs bij de supermarkt. Ongeveer €2,- per doosje. 30 pilletjes.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tegen hoest zijn verschillende geneesmiddelen te verkrijgen. Heb je last van vastzittende hoest, gebruik dan geen hoestprikkeldempers. Koop liever speciale geneesmiddelen tegen vastzittende hoest, zoals hoestdrank met broomhexine. Slijm in de luchtwegen wordt hierdoor opgelost, zodat ophoesten makkelijker gaat. Ook is stomen een probaat hulpmiddel bij vastzittende hoest. Slijm wordt weker door de damp van het water. Gebruik geen toevoegingen: deze verergeren vastzittende hoest. Slijm ontstaat namelijk als je de slijmvliezen irriteert

Toegevoegd na 3 minuten:
Drink veel, want door veel te drinken verdun je het slijm;
Drink ten minste twee liter vocht per dag, bij voorkeur warme dranken (bijvoorbeeld warme thee);
Drink citroenthee met honing. Honing werkt verzachtend en het zuur in het citroensap breekt het slijm enigszins af, waardoor je het gemakkelijker op kunt hoesten;
Stop met (mee)roken.
(Lees meer...)
fremar
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima antwoord. +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding