wat kun je het beste doen tegen grote paarse littekens?

Ik heb al bio-oil geprobeerd dit werkt helaas niet voor mij. Ik heb het met makeup geprobeerd te bedekken maar het werkt niet. Is er een soort band/kous (netzoals een kniekous) voor je hele onderarm? Of werkende crèmes?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Losse mouwen kun je op diverse plaatsen kopen:
http://www.otto.nl/Losse-mouwen/article/65718582/
http://www.mooihoofd.nl/mouw-zwart
https://www.derks-wielersport.nl/armwarmers/
Of zoek op "armwarmers": https://www.google.nl/search?q=losse+mouw&biw=1052&bih=635&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj07eeGgcjLAhUBJpoKHetnDJ8Q_AUIBigB#tbm=isch&q=armwarmers

Verder zijn er nog wat behandelingen die een litteken minder zichtbaar kunnen maken. Het meest eenvoudig is een silicone littekenpleister ( http://www.dermatix.nl/content/littekens-voorkomen-en-behandelen-met-dermatix ) dure dingen, maar je kunt met één pleister ik meen een week of zes doen (nog wel langer als je er zuinig op bent) en als je je (huis)arts vraagt om een recept, kun je het *mogelijk* vergoed krijgen van je zorgverzekering.

Bij grote en ontsierende littekens kun je verder nog denken aan meer specialistische behandelingen zoals laserbehandelingen. Maar een paars litteken is meestal nog relatief vers (minder dan een jaar oud) en zal dus sowieso nog wat bijtrekken. Het is in elk geval goed om de huid soepel te houden en een hydraterende crème te gebruiken. Gaat het je om camouflage, dan zal een schoonheidsspecialiste of make-up expert je waarschijnlijk nog betere technieken kunnen leren ten opzichte van wat je zelf al had geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dikke plus, echt alle mogelijkheden genoemd.

Andere antwoorden (1)

Lies12 heeft al diverse opties genoemd. Voor behandeling kun je verder ook hier aan denken:

Voor de behandeling van slecht geheelde littekens zijn verschillende opties mogelijk. Samen met je arts kun je beslissen voor welke behandeling jij in aanmerking komt. Soms is slechts iets kleins nodig voor een groot effect en in andere gevallen is een combinatie van behandelingen nodig. De mogelijkheden voor littekencorrectie zijn:

- Littekens als gevolg van acne worden vaak behandeld met laser.
- Corticosteroïden pleisters, tape of injecties
Corticosteroid stopt de productie van collageen en vertraagt de groei van littekenweefsel.
- Siliconen laagje over het litteken plaatsen
Het aanbrengen van een siliconenlaag kan de omvang van een hypertrofisch litteken aanzienlijk verkleinen. Hoe het werkt is onbekend.
- Druktherapie met verband
Bij grote littekens op de rug en de buik kan druktherapie worden toegepast. Hiervoor krijg je een speciaal drukpak aangemeten dat druk uitoefent op de littekens.
- Dermatografie
Medische tatoeage voor het verbergen van het litteken.
- Lasertherapie
Lasertherapie wordt meestal toegepast als andere therapiën falen.
- Chirurgische littekencorrectie