Hoe kom ik sneller en makkelijker uit de douche?

Elke keer als ik uit de douche stap, dan bevries ik figuurlijk van de koud. Ik heb geen goede verwarming in mijn badkamer en het is zo koud dat ik langer onder de douche staat zodat het mistig en warmer wordt voor als ik uit de douche stap. Wat kan ik hieraan doen? Het zou mij heel veel tijd en water kunnen schelen. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Zelf gebruik ik daar de volgende oplossing voor: een eenvoudig elektrisch blowertje in de hoek van de badkamer die gegarandeerd niet nat kan worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoiets als deze: http://www.hema.nl/winkel/hobby-en-vrije-tijd/vakantie-en-onderweg/kamperen/elektrischeapparatuur/elektrisch-kacheltje-%2880010010%29
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben je gek? Levens gevaarlijk!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Min Dit vind ik heel erg gevaarlijk. Investeer in een badkamerstraalkacheltje . Deze kan hoog tegen de muur opgehangen zijn werk doen. Is stukken beter en veiliger dan een blower in de hoek op eventueel natte vloer!
Hang je handdoek in de buurt van de cabine, pak deze zodra je de douche dicht hebt gedraaid en droog je in de cabine af. Zorg dat je vlakbij de uitstap een paar sokken klaar hebt liggen en trek deze onmiddellijk aan zodra je de cabine uit bent. Dan kun je rustig verder met je aankleden, terwijl het stukken minder koud aanvoelt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Doordat je al droog bent voelt het ook minder koud.
(dit werkt minder goed bij een inloopdouche zonder deur of gordijn)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt Jackd voor de aanvulling, alhoewel er voor open doucheruimtes ook een oplossing is. Hang ook hier de handdoek op grijpafstand, zet de douche uit, maar hou de kraan aan (op die manier hou je je voeten warm) en droog je lichaam tot je onderbenen af. Draai vervolgens de kraan uit en droog je onderbenen en voeten af. Douche uitgaan en sokken aan, zo valt het ook wel mee met de kou.
Je hebt straalkacheltjes, speciaal voor de badkamer.

Toegevoegd na 3 minuten:
Met een wisseldouche krijg je het ook warmer. Begin zelf met een lauwe, niet ijskoude douche, dan warm en dan afdouchen met lauw water. Je lijf gaat dan harder werken om het warm te krijgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit lijkt mij de meest veilige oplossing. +
Ivana
8 jaar geleden
Gewoon even op je tanden bijten helpt ook, maar ja, ik kom uit de tijd toen er alleen in de huiskamer een kachel brandde. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar toen had je ook geen douche @Ivana maar ging je één keer per week in de tobbe.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Das een beter plan
Trek direct een badstoffen badjas aan en droog je voeten af. Ga dan naar een verwarmde kamer en ga daar verder met drogen en aankleden. Tenminste, zo doe ik dat. Een koude badkamer is geen pretje maar het went!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn natuurlijk verschillende manieren, de andere antwoorden geven er al diverse.

Antwoord
>>>Wat ik doe is de douche aanzetten<<<
5.minuten ongeveer voordat ik er zelf in ga [dat moet toch al omdat het even duurt voordat het warme water de afstand cv > badkamer heeft afgelegd], dus het is 2 in 1.... hierdoor komt de warme stoom van het hete water in de badkamer en verwarmt deze.

Wat jij aan het einde doet , langer douchen en afdrogen uitstellen, doe ik van tevoren en heb het daardoor meteen warm in de badkamer.

Deur dicht natuurlijk en je handdoek op grijpafstand leggen/hangen, je slippers ook vlakbij uit doen. Als je het hebt , je badjas, vlakbij [op de wasmachine] neerleggen of aan een haakje aan de deur en klaar ben je.

Heb je een goede badmat? ik legde altijd een oude handdoek op de grond, werkt prima, natte voeten op de koude tegels is niet prettig.

Maar als je het echt goed wilt doen, zul je toch een goede badkamer straalkachel aan moeten schaffen. Het beste model vind ik een hangend straalkacheltje , als je je staat af te drogen, komt de warmte van boven op je hoofd/schouders, heerlijk. [Bovendien hangt het hoog aan de muur en neemt het zo minder ruimte in beslag.]

[Ze zijn niet duur, maar kies niet blind voor het goedkoopste model.].

https://www.gamma.nl/assortiment/straalkachel-voor-badkamer-zilver/p/B471192
https://www.ts24.nl/index.php/cat/815/Badkamer-verwarming/