Licht dat ergens op valt, wordt deels gereflecteerd (Zo zien wij het object: Licht dat gereflecteerd wordt en onze ogen bereikt). Dit licht kan ook op het glas van de spiegel vallen. Het meeste licht wordt in het glas doorgelaten, tot het op de reflecterende coating op de achterkant komt. Dan wordt 99% van het licht gereflecteerd, komt weer uit de spiegel en bereikt onze ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het wel andersom en komt de spiegel het licht binnen. Licht is er bijna overal en op het moment dat een spiegel een verlicht onderwerp reflecteert, dan kun jij dit zien. De spiegel kaatst dus alleen maar terug wat alleen jij op dat moment ziet.