Waarom hebben veel mensen pas spijt na een ruzie, terwijl het van te voren te overzien valt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Ja voorkomen is beter dan genezen, maar spijt kun je altijd pas achteraf hebben. Wel kan het spijt zijn van dingen die je gedaan hebt en spijt van dingen die je gelaten hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ruzie is meestal een escalatie van een discussie waarbij de partijen hun standpunt (te fel) blijven verdedigen en op dat moment (uit eergevoel bijvoorbeeld) niet meer ervanaf willen wijken.

Achteraf koel je af en ga je voor jezelf de situatie meestal wat objectiever bekijken en zie je waar je fout zat.
Dan kan je spijt krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De adrenaline de vrij komt tijdens de ruzie zorgt ervoor dat je dingen doet die je normaal niet zou doen. Als het adrenaline nivea in je lichaam weer normaal wordt dan kan je alles weer relativeren