Wat kan de oorzaak zijn van branderige ogen?

Sinds een paar jaar heb ik elk jaar een aantal maanden last van branderige ogen. Dit begint meestal rond februari en eindigt rond oktober.
Dit zou natuurlijk een teken kunnen zijn van hooikoorts maar het gekke is dat dit meestal op mijn werk gebeurd en dan beginnen mijn ogen rond 1 uur te prikken en rond half 6 (vlak voor sluitingstijd) word het zo erg dat ze even heel heftig beginnen te tranen en mijn ogen helemaal rood worden, eerst het ene oog en de tweede volgt vaak meteen erna. Zodra het tranen na ongeveer 3 minuten gestopt is voelt het ineens een stuk beter.
Mijn huisarts staat ook voor een raadsel en hooikoorts medicatie lijkt niet te helpen. Ook als ik een dag vrij ben lijkt het een stuk minder te zijn. Meestal als ik dan thuis kom en mijn make-up eraf haal gaat het ook een stuk beter.

Kortom : Hooikoorts? Vermoeidheid?
Hopelijk weet iemand hier wat de oorzaak zou kunnen zijn want het is met name op mijn werk erg lastig om weg te moeten lopen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Airco?
Amadea
8 jaar geleden
Hè, is Ritsuka me net voor!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar twijfelde ik dus ook over! Maar..... De airco staat helemaal niet aan als het koud is.... En heb er soms ook vrije dagen ook weleens last van maar een stuk minder vaak
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Airco zou nr. 1 zijn inderdaad, maar een droge lucht kan sowieso meespelen. Als je beeldschermwerk doet, zou dat nog eens dubbel tellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je schrijft trouwens dat het meestal minder wordt als je thuiskomt en je je make-up eraf haalt. Heb je wel eens geprobeerd wat er gebeurt als je de make-up er niet afhaalt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi Lies, als ik het er niet afhaal begint het uiteindelijk weer te tranen. Heel vervelend! Ik heb ook een tijdje gedacht dat ik daar misschien allergisch voor was maar dat lijkt me ook sterk aangezien het niet altijd is en ik niks anders gebruik dan normaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een allergie kan van het ene op andere moment optreden, ga eens naar je huisarts en leg je klachten daar eens voor.
Ivana
8 jaar geleden
Probeer eens oogdruppels voor je naar je werk gaat. Dat voorkomt droge oogbal en stof en vuil hebben minder invloed. Verkrijgbaar bij Drogist en Apotheek.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zijn je ogen niet te droog net als ivana zegt. Of ben je niet allergisch voor je make-up probeer eens andere make-up

Antwoorden (1)

Lijkt mij het gevolg van aanwezig klimaatbeheersingssysteem ( is niet hetzelfde als airco)