Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zorg je ervoor dat mensen minder de lift gebruiken en meer de trap?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
bordje 'lift defect' plaatsen ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lift eens per half uur aanzetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Slecht idee voor mensen die niet zo goed ter been zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inderdaad maar bedankt dat jullie tijd hebt genomen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke "mensen" ?
Wil je een algemeen voorlichtingsprogramma over gezondheidsvoordelen van traplopen ?
Wil je in een gebouw traplopen promoten ?
Hoe hoog is het gebouw en wie zijn de liftgebruikers ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
met mensen bedoel ik leerlingen(sorry voor de onduidelijkheid) het gebouw is 9 hoog en ja ik wil graag trap lopen promoten
Cryofiel
9 jaar geleden
Met de liftbeheerder afspreken dat die de snelheid van de lift lager maakt. De capaciteit van de lift verkleinen zodat er minder mensen per keer meekunnen. Tien cent per persoon vragen om de lift te kunnen gebruiken. Mensen die slecht ter been zijn mogen natuurlijk wel gratis. Lastiger te realiseren: zorgen dat de trap goed bereikbaar is en direct zichtbaar is, terwijl je moet zoeken waar de lift is en moet omlopen om daar te komen.
paulus811
9 jaar geleden
Waarom maak je geen rondgang langs de klassen en leg je ze uit dat het nemen van de trap DE manier is om de kroketten en gevulde koeken te compenseren? Als docent zou ik het breder trekken en ook kijken wat er aangeboden wordt in de kantine en er één integraal opvoedkundig verhaal van maken. Daarvoor ben je docent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt iedereen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er een rolstoel , invaliden symbool bij te plakken .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bord plaatsen met: Alleen te gebruiken door arme ongelukkigen en verweesde zwerfkatten!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit filmpje gaat over een roltrap, maar werkt vast ook bij een lift
Ritsuka
9 jaar geleden
@Haivon welk filmpje bedoel je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://youtu.be/TDM_nRg4bl4
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij ons vroeger op school was het makkelijk : de enige lift in het gebouw was voor gehandicapten, en wie er ongeoorloofd gebruik van maakte, kon een paar middagen het plein vegen.
Vandaag de dag is een dergelijk verbod wellicht wat lastiger te handhaven, maar dan kun je altijd nog een slot op de lift bouwen waarvan dan alleen de gehandicapte leerlingen de sleutel krijgen. Werkt ook prima. De lift nemen moet voor gezonde scholieren gewoon helemaal geen optie zijn. De fout moet je denk ik zoeken bij de onverlaat die besloten heeft een schoolgebouw meer dan 5-6 verdiepingen hoog te maken; daar is duidelijk niet over nagedacht.
tinus1969
9 jaar geleden
Waarom wil je het traplopen promoten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een liftpas voor mensen die de lift mogen gebruiken was gangbaar bij ons op school, alleen mensen die slecht ter been waren kregen er een
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, zitten een paar lekkere suggesties bij voor mensen die geen trappen kunnen lopen zeg.. :-s Het mensen onmogelijk maken of mensen laten denken dat de lift defect is, of ervoor zorgen dat je moet omlopen als je de lift wilt gebruiken?? Kom zeg. Op scholen is het inderdaad vaak gewoon niet toegestaan voor scholieren die trap kúnnen lopen om gebruik te maken van de lift. Ik heb op twee middelbare scholen gezeten, bij de één had ik een pas en bij de andere een sleutel. Dat laatste is gemakkelijker te controleren misschien, maar heb ik altijd als erg irritant ervaren. Als je de sleutel een keer vergat had je een probleem, en daarbij vind ik het een dom idee bij incidenten: as je je enkel enorm verzwikt terwijl je op de tweede verdieping staat en er is niemand in de buurt, hoe kom je dan beneden? Daarbij werd het op de één of andere manier nóg leuker voor leerlingen om toch te proberen in die lift te komen, maar dat zou ook een cultuurverschil kunnen zijn. Maar ik vind dat je met negen verdiepingen het gebruik van een lift echt niet kunt verbieden. Nu weet ik niet of ik me helemaal goed kan inleven in 'gezonde' mensen wat dit betreft, maar ik neem zomaar aan dat negen verdiepingen traplopen ook voor iemand die niets mankeert best een opgave is als je al moe bent of bijvoorbeeld net gym hebt gehad, klopt dat? Dan moet je het inderdaad zoeken in wat psychologische technieken, neem eventueel contact op met een adviesbureau voor meer specifieke adviezen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Een bordje plaatsen met de tekst "wees sportief en neem de trap".
(Lees meer...)
fremar
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
En dat werkt, is bewezen: http://www.preveweb.be/blog/files/8be5c26f78825c61f55df57e88752d1f-189.html
Zet een bordje neer waar op staat: "lift defect"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
:lol: dat was mijn eerste ingeving.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies, alleen voor de minder validen onder ons een probleempje, maar dat is vast op te lossen Plus+
Maak lijnen op de grond die richting de trap gaan. Mensen zijn geneigd om deze lijnen te volgen. Dit wordt ook wel nudging genoemd.

https://www.youtube.com/watch?v=oL3tYJCZLLs
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Je kunt er een leuke campagne voor maken. De trappen leuk en origineel maken werkt denk ik ook. Dan trekt het alle aandacht en vinden mensen het vaak leuk om de trap te nemen. Er staan ook genoeg trap ideeën op het internet voor als je je wilt inspireren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing