Het bloed zal ongeveer een week bewaard worden in de koeling. Voor het geval dat de arts nog meer testen wil laten bepalen. En daarna word het als biologisch afval afgevoerd en vernietigd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij ons in het lab wordt bloed na testen niet bewaard. Uitsluitend Wanneer de arts zgn. spijtserum (extra buisje(s) bloed) bij de patiënt laat afnemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Tweeling55, bij ons in het lab worden de Edta en naf en citraat buisjes 3 dagen bewaard. En de heparine en serum en urine worden zelfs een week bewaard. Verder hebben we natuurlijk ook een vriezer waarin het spijtserum 3 maanden bewaard word. Ikzelf heb nog nooit eerder op een lab gewerkt waar het bloed direct werd
weggegooid. Dus vandaar mijn antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij ons wordt edta, naf en citraatbuisjes 3 dagen bewaard 3n ook de heparine, serum en urine ook een week, maar is niet echt specifiek voor spijtserum gebruik. Spijtserum wordt speciaal aangevraagd door de arts, voor het geval dat....en ja dat wordt 3 mnd bewaard en dat noem ik echt bewaren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe noem je het dan als je buisjes bloed een aantal dagen tot een week in de koelkast stopt?
Ik kan geen ander woord verzinnen dan bewaren. En ik het er een duidelijke termijn bij gezet.
Lijkt mij een prima uitleg voor iemand die er helemaal niks van af weet.
Kleine hoeveelheden humaan of dierlijk materiaal zoals bloed of
bloedproducten, sera, verontreinigde watten of verbanden, spuiten zonder
naalden, drains en dergelijke, deponeert U eveneens in de blauwe vaten
voor specifiek ziekenhuisafval.

Je hebt dus verschillende soorten kleuren vaten waar medisch afval wordt verzameld en verwerkt.