Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vriend en ik willen tijdelijk bij mijn opa inwonen. Mijn opa heeft een koopwoning en een OAW, mogen wij ons daar dan inschrijven? Wij zijn bang d

Toegevoegd na 12 minuten:
Wij zijn er bang voor dat zijn AOW dan wordt stop gezet, of dat hij aan het eind van het jaar een dikke rekening thuis gestuurd krijgt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Niet bang zijn. AOW is een volksverzekering waar iedereen die de pensioengerechtigde leeftijd bereikt heeft recht op heeft ongeacht eigen geld, andere inkomsten of wat dan ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
https://www.svb.nl/int/nl/aow/wonen_met_iemand_anders/samen_wonen/
ronron1212
9 jaar geleden
Met samen wonen kan dat dus de helft worden van het inkomen. Alleen staande aow is iets anders dan samenwonende aow.
Maar het wordt wel gehalveerd als je samenwoont met mensen die een eigen inkomen hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing