Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan de oorzaak zijn van brokkelige 'ribbelnagels' (kleine groefjes in de lengterichting) ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Nagels zeggen iets over de gezondheid van speciale organen. Iedere afwijking aan je nagels zou iets te maken hebben met een slecht functionerend orgaan.
Maak je nou niet meteen ongerust, maar dit is wat mij is verteld. Ik heb hetzelfde.
(Lees meer...)
Ivana
13 jaar geleden
Gelukkig is deze kwaal, ook bekend als onychorrexis, een (onschuldige) 'aandoening' van de nagel zelf.
het is echter net zoiets als kalknagels : het is niet echt een schimmel of bacterie of iets waar iets aan te doen is of wat over kan gaan ofzo. Een manicure (of pedicure) kan de nagel zo glad mogelijk schuren / polijsten zodat hij niet zo snel scheurt en je er geen last van hebt.
Verder is het gewoon een 'variatie' op een thema, en niet een teken van een onderliggende ziekte ofzo.

Valt niet meer er een foto van te vinden trouwens....maar in de bron wellicht iets dat je herkent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft te maken met je welzijn, gezondheid.
brokkelige ribbels in de nagels kan ook een huidziekte zijn.
heeft er een arts naar gekeken?

however: raadpleeg je huisarts of een dermatoloog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een probleem wat vaak onderschat wordt. Het punt is namelijk dat je bepaalde stoffen en vitamines onvoldoende opneemt. Goed en goedkoop middel wat ik gebruik is MSM en is te koop via www.elvitaal.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heeft te maken dat je lichaam aangeeft dat je iets t kort komt, ik heb r lang last van gehad.
Tot mijn huisarts zei ga ees meer melk drinken.
En ja hoor na aanta ween vrween het langzaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding