Hoe ga je professioneel om met persoonlijk slecht nieuws van mensen die je zakelijk kent?
Een klant van mij (ik heb een administratie- en belastingadvieskantoor) was eind vorig jaar zwanger, maar door zwangerschapsvergiftinging is zij haar kindje verloren. Nu blijkt dat zij door die zwangerschapsvergiftiging zelf heel ziek is geworden en nog maar heel kort te leven heeft (de doktoren staan voor een raadsel, maar het blijkt dat ze door die zwangerschapsvergiftiging kanker heeft in haar eierstokken, haar longen en waarschijnlijk haar lever). Eerlijk gezegd is zij iemand die ik erg graag mag. Zij was een van de eerste klanten die ik zelf "binnenhaalde", was altijd heel vriendelijk en correct en werkte echt keihard om haar droom (een eigen winkel) te verwezelijken. Haar droom is nu keihard ineen gestort door alles wat haar is overkomen.
Natuurlijk ben ik nog steeds haar boekhouden/belastingadviseur, maar ik wil haar ook graag laten weten dat ik haar leed ook persoonlijk heel erg aantrek; mede omdat ik ook zelf een kindje heb verloren.
Hoe kan ik haar nu het beste tot steun zijn in de komende (heel erg moeilijke) tijd zonder mijn professionele band te verliezen? Iemand tips?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.