Bestaan er middeltjes om vet te verbranden?En welke zijn deze dan?

Ik vraag me af er bepaalde middeltjes of behandelingen bestaan om vet in je lichaam te verbranden.En welke deze dan zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als we tellsell mogen geloven bestaan die maar we mogen die niet geloven. Er bestaan geen middeltjes om vet in je lichaam te verbranden. Dat zal je zelf moeten doen door in te teren op je vetvoorraad in tijden van schaarste of lijnen. Sommige mensen laten het ook weghalen door een plastisch chirurg.

die middeltjes bestaan zoals beschreven door Verrips en in de reacties. Het simpelste middeltje is gewoon zweten. Zorgen dat je je hartslag net iets boven de 100 slagen per minuut krijgt, bv door wandelen, rustig hardlopen, fietsen op de roeitrainer, crosstrainer, etc. Zorg dat je minimaal een uur lang je hartslag boven de 100 houdt en ga na afloop niet denken, ik heb nu zoveel gedaan, nu mag ik iets extra's eten. bedenkt dat je in dat uur ongeveer 600 a 700 cal verbrandt dit betekent dat je ongeveer 10 uur in dit tempo moet sporten om 1 kg lichaamsgewicht kwijt te raken, als je niets aan je eetpatroon veranderd. Als je ook inname beperkt zal het sneller gaan Succes!!!!

Bronnen:
http://www.caloriecalculator.nl/calorieen-...

Ja ze bestaan en ja ze werken. Jammer genoeg zijn degene die werken vergelijkbaar met speed (harddrugs) en gevaarlijk. Ze zijn ook in Nederland kort verkrijgbaar geweest (ongeveer 10 jaar geleden) maar ondertussen verboden. Dit was de werkzame stof: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-ephedra-of-efedra/ Het bestaat nog steeds, maar in Nederland (terecht) verboden.

Op zichzelf doet cafeine niet zo veel, maar ik heb wel de ervaring (zoals wellicht veel (ex) hardlopers dat cafeine in combinatie met sport de vetverbranding makkelijker laat verlopen. Natuurlijk wel in combinatie met sport, maar het stimuleert echt en zorgt dat je bij een lange-afstandloop de laatste kilometers beter doorkomt. veel lopers drinken dan ook vlak voor de start een kop koffie. ik dronk geen koffie dus nam ik cola, en dat heeft mij echt geholpen. Wellicht iets om te proberen, bovendien is sporten toch al een goede methode om vet te verbranden...

Ja, die bestaan. Of ze effectief zijn verschilt per merk (als je het hebt over die vetverbrandende pilletjes enz). Maar voor dat je een middeltje uitprobeert en besteld bij een onbekende site, doe goed onderzoek. Mensen worden vaak bedrogen: bij het bestellen of bij het gebruiken van de middelen. Je kunt ook gewoon zelf meer vet verbranden door bepaalde dingen te eten. Hier een aantal: 1. Water; dit zorgt ervoor dat de stoffen die uit je lichaam moeten sneller worden vervoerd. 2. Groene thee; dit bevordert de verbranding van vet. 3. Chocolade; wel pure van minimaal 72% cacaopoeder want witte en melkchocolade bevatten veel calorieën en suikers. 4. Pittig eten; dit verhoogt de lichaamstemperatuur iets wat de vetverbranding stimuleert.

Vet 'verbrand' niet maar gaat door andere natuurlijke processen het lichaam verlaten (of komt er juist bij). Meest voorkomende manieren waarop vet het lichaam verbrand is: 1.) Koolzuurgas uit je longen/hetgeen je uitademt (afvalstoffen) 2.) ontlasting (afvalstoffen). 3.) zweet (dat is meestal vocht met afvalstoffen, maar komt ook vet mee). Oftewel, vet gaat er op hetzelfde manier uit als afvalstoffen uit ons lichaam. Daarom kan je je beter afvragen hoe je afvalstoffen uit je lichaam krijgt. Dat kan o.a. door (actief) detoxen. Bron: http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/23472231/__Waar_gaat_ons_vet_naartoe_als_we_afvallen___.html _____________________________ Om terug te komen op jouw vraag of er middeltjes voor bestaan, neen. Hoe harder je lichaam werkt, des te meer lucht het inademt en des te meer koolzuurgas (met vet) het uitademt. In eerste instantie (eerste half uur) gaat je lichaam eerst teren op hetgeen je gegeten hebt, als daar niet genoeg energie uit gehaald kan worden, gaat hij over op het teren van de reserves (zoals vet en vlees/spieren). Als je honger hebt, dan duurt dat 'teren op je eten' wat minder lang (ong. 20 min.), vandaar dat je sneller vermoeid raakt dan. Juist als je vermoeid bent en het punt hebt bereikt dat je 'met tegenzin' zit te sporten, begint juist het vet en vlees te "verbranden". Nadat je dit gevoel hebt overwonnen door jezelf niet te veel te verwennen (oftewel, niet TE goed jouw lichaam gehoorzaamt) zal het sporten wat makkelijker gaan en zal het vet "verbranden" beginnen. Ik heb het in kindertaal uitgelegd in de hoop dat iedereen het begrijpt.

Bronnen:
http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/2347223...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100