Hoe krijg ik vetopslag op en rond mijn buik het effectiefst en snelst weg getraind?

Hoe krijg ik vetopslag op en rond mijn buik het effectiefst en snelst weg getraind?

Ik fitness 3x per week (di do zo)

Ik begin altijd met 20 minuten op de crosstrainer op een hoog tempo met hoge hartslag. Daarna ga ik nog even 10 minuutjes op de loopband waar ik rennen (11km/h) en lopen (6km/h) met elkaar afwissel.
Daarna ben ik meestal nog 40 min. bezig met krachttraining van schouders, borstspieren, biceps/triceps en benen.

Doordeweek eet ik bijna niks vets, gewoon boterhammetjes op school en normaal avondeten.

Toch kom ik alleen maar aan, wat doe ik fout? Of wat moet ik beter doen om toch af te vallen?

Mijn leeftijd is 21 en ben 1,98m.

Toegevoegd na 35 minuten:
Die kilo's wat ik aankom zit zeker bij mn buik want ik kan het zelf zien.

Weet jij het antwoord?

/2500

Vind je het gek dat je aankomt? Je traint 3x per week en doet ook nog eens krachttraining! Die kilo's zeggen niks, dat zijn waarschijnlijk allemaal spieren.

Wat je bij het avondeten eet, zegt niet alles. Je zit in de studentenleeftijd, sommige van je leeftijdgenoten gaan in het weekend 40 biertjes hijsen en 5 shoarma's naar binnen schuiven. Die kunnen met 30 niet meer lopen, alleen nog rollen. Als je ook zo weinig tussendoor eet, zou je, als je echt te dik bent, een dietiste moeten raadplegen, via je huisarts.

Voor buikvet moet je buikspieroefeningen doen. Je gaat al 3 x per week fitnessen, vraag daar of iemand je kan voordoen wat de beste oefeningen zijn.

Drink zo weinig mogelijk alcohol en ook koffie.Deze belasten je lever.

Voor vetverbranding kun je het beste trainen met een lage intensiteit, dus je hartslag wat minder op laten lopen en dan wel frequent en langdurig trainen. Op de apparaten staat meestal ook wel wat de ideale hartslag is voor vetverbranding, dan zie je ook dat die lager is dan die voor cardiotraining. Je mag niet langer dan een uur trainen, maar wel minstens 3x per week, 4x mag ook. Ook oefenen met gewichten mag wel, maar ook weer alleen langdurig met lage intensiteit.

Bronnen:
http://www.fitnessnet.nl/fitnessnet.nl/inf...

Lokaal kun je lichaamsvet alleen maar verwijderen door chirurgische ingrepen, zoals liposuctie. Met training kun je wel vet verbranden maar het lichaam bepaalt zelf waar. Het is dus heel goed mogelijk om met buikspieroefeningen een onderkin weg te werken terwijl je geen centimeter buikomvang kwijtraakt. Met je trainingsschema is weinig mis. Omdat spieren de kachel zijn waarmee je brandstof verstookt en dus ook overtollig lichaamsvet zou je misschien wat meer het accent op krachttraining kunnen leggen. Een dikke buik wordt vaak bierbuik genoemd maar is feitelijk meestal een 'broodbuik'. Vooral mensen die gevoelig zijn voor koolhydraten worden juist daar dik. Lichaamsbeweging is prima om je verbranding op gang te houden maar aanpassen van je voedingspatroon is meestal veel effectiever om lichaamsvet te verbranden. Een vetarm dieet is bijna altijd relatief rijk aan koolhydraten. Koolhydraten worden van alle energie leverende voedingsstoffen het makkelijkst omgezet in lichaamsvet. Dat geldt ook voor sportdrankjes. Als je daar meer van binnenkrijgt dan je onmiddellijk verbrandt, worden de suikers opgeslagen als vet, of je voorkomt er tenminste mee dat je geen lichaamsvet verbrandt bij het trainen. Natuurlijk moet je ervoor zorgen dat je spieren niet verzuren maar bedenk dat er heel goed zowel kracht- als duursport mogelijk is met een koolhydraatbeperkt dieet. Kijk in de eerste plaats eens hoeveel calorieën je naar binnen werkt. Is dat (te) veel dan zou je de hoeveelheid koolhydraten kunnen verminderen terwijl je de eiwitten handhaaft of verhoogt. Elimineer zoveel mogelijk de geraffineerde koolhydraten (suiker, wittebrood, energy drinks, candybars etc.) uit je voeding. Bang voor vet moet je niet zijn, domweg omdat je vet nodig hebt als bouwstof, zeker de essentiële vetzuren, en voor bepaalde vitamines.

Begin de dag altijd met een ontbijtje! Drink voldoende water. En verder doe je het erg goed. Verder kan ik het antwoord van keesvi belonen met een + Het kan zelfs gebeuren dat je zwaarder wordt door het sporten, spieren zijn namelijk ook zwaar. Ikzelf train 2 keer per week op de sportschool, en mijn horeca spoiler begint langzaam te krimpen, maar een wasbordje zal het nooit worden, eerder een sixpack halve liters! Als je doorzet op deze manier, is er wel een kans dat je buikje verdwijnt, zo niet dan zul je je lichaam moeten accepteren zoals het is!

De buik is een deel dat door fitness niet makkelijk vermagert dus niet of nauwelijks weg te trainen is. De kunst is juist te kijken waardoor het buikvet eraan komt. Kijk naar de oorzaak. Drink je vaak bier? Vind je het lekker om tussendoor regelmatig te snoepen? Chips achtige zaken en bier (alcohol) zijn vaak grote boosdoeners heb ik zelf gemerkt. Eetdiscipline is belangrijk en fitness ondersteund. Succes met het vinden van de oplossing en kijk of je jezelf herkent in de vragen die ik stelde.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100