Hoe kan ik de mensen bij wie ik woon op een leuke manier in het zonnetje zetten?

Ik ben 18 en woon sinds anderhalf jaar niet meer bij mijn eigen ouders, maar bij de ouders van een vriendin van me. Ik heb het heel erg fijn hier, ze geven me heel veel warmte en liefde, maar doen ook in praktische zin veel voor me, zoals veel apart koken (ik ben vegetarier) of me ergens heen brengen met de auto als dat nodig is. Nou ben ik ze enorm dankbaar en wil ik ze daarom graag een keer op een leuke manier in het zonnetje zetten, iemand suggesties?

Ik kan natuurlijk best eens een bloemetje meenemen, maar ik zoek iets originelers.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat fijn dat je dat hebt, en dat je het je ook realiseert! Ik heb ook een tijdje bij de moeder van mijn vriend gewoond, wat heel prettig was. Helaas maakte ik me op dat moment erg veel zorgen of ik niet tot last was etc. Achteraf gezien hoefde ik me daar totaal geen zorgen over te maken, want zij vond het ook erg fijn! Toen ik weg ging heb ik een grote bos bloemen gekocht en een kaart geschreven voor haar. Natuurlijk kwamen toen de tranen :))) Het is heel lastig om met een cadeau te zeggen hoe fijn je het vindt, omdat het nooit genoeg lijkt. Misschien is het leuk om voor ze te koken oid? Daarna een filmpje? Dan heb je een hele avond, en is het toch intiem.
Probeer in ieder geval volop te genieten van deze tijd, dat helpt je echt met de komende jaren! Ik ben nu een jaar of zeven verder, en ik kijk nog steeds met een gelukkig gevoel terug op die tijd. Het was echt heel bijzonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent al op de goede weg door te beseffen dat je veel aan hen te danken hebt. Het zou me niet verbazen als je door je uitstraling al laat merken dat je blij bent en dankbaar voor alles wat ze voor je doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet nooit je ouders die je zestien en een half jaar
lang onder hun hoede hebben genomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sxiopo: dat vind ik een gevaarlijke uitspraak als je de situatie niet kent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle andere vragen van Lotte18 ook in ogenschouw
genomen.
Het blijven toch haar ouders.
Of thuis wonen of helemaal uit huis. Geen half werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel triest hoor, die reactie hierboven. Ik kan erg slecht tegen opmerkingen als: het zijn toch je ouders. Mensen die dat soort opmerkingen maken weten (gelukkig) vaak niet waar ze het over hebben. Vaak is het namelijk een erg pijnlijk proces om afstand te nemen van je ouders, zeker als je nog thuis woont. Helaas spreek ik uit ervaring. Na zeven jaar doet het nog steeds erg zeer! Jammer dat nooit iemand zegt: maar het is toch je kind. Blijkbaar is het wel ok voor ouders om je kind zoveel pijn te doen dat ze uit huis gaan, en is het vervolgens aan het kind om dat ook allemaal maar goed te vinden 'omdat het nu eenmaal je ouders' zijn. Juist je ouders zouden je moeten beschermen en van je houden, dus komt het des te harder aan als ze dat dus niet doen en je opzettelijk proberen pijn te doen. Pfff, zit me weer helemaal boos te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben reuze benieuwd naar het andere verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sxiopo: Wees alsjeblieft wat voorzichtiger met je oordeel. Dat ik nu voor deze mensen wat leuks wil doen betekent niet automatisch dat ik niks aan mijn ouders waardeer. En waarom zou ik geen 'half werk' kunnen doen? Ik zou best helemaal bij die mensen willen wonen, maar ik heb ook nog een loyaliteitsgevoel jegens mijn ouders weet je. En degene zonder nickname, bedankt voor je reactie. Graag zou ik je even een persoonlijk bericht sturen, maar dat gaat niet zonder nickname.

Het beste antwoord

Het mooiste wat je ze kunt geven is laten merken dat je het enorm waardeert wat ze doen.
Schrijf een mooie brief of gedicht en draag dit aan ze op.
Een kus erbij en mooier kun je ze niet bedanken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ze op een dagje uit trakteren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijken of je via bijv vakantieveilingen.nl goedkoop een welness pakket oid kunt krijgen. Hoeft niet duur te zijn en is voor veel mensen bijzonder genoeg. Ook gewoon zeggen dat je het waardeert zal als het goed is gewaardeerd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze altijd met je opgescheept zitten is het een leuk idee om ze er eens op uit te sturen voor een weekendje.
Dat kan een huisje zijn of een paar dagen in een niet te dure B&B.
Maak er een waarde/kadobon van met een grote strik eromheen. Wel even voor je boekt uitvissen wanneer ze wel of niet kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze altijd met je opgescheept zitten... die aanname klinkt vrij negatief, ik krijg uit het verhaal juist mee dat ze het fijn vinden dat ze er is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet zo negatief bedoelt hoor, ik heb zelf een ervaring van iemand in huis hebben maar het is een inbreuk op je privacy en hoewel het heel gezellig kan zijn is het dan tussendoor heerlijk om even met je man alleen te kunnen zijn.
ik zou een mooi bosje bloemen geven.

Toegevoegd na 2 minuten:
of ze meenemen naar een steak restaurant, doet het ook altijd goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent begrijpenlijk geraakt door de liefdevolle zorg van deze mensen.

ik zou in zo'n geval juist dat zorgzame terug willen doen in de vorm een zorgvuldig uitgekozen kado.

als de vader van je vriendin bijv een beatles fan is zou ik gaan googelen wat voor een beatlefan echt leuk is om te hebben, hem meenemen naar het beatle museum en hem daar het kado geven.

het mooiste zou zijn dat wat je ook doet of geeft heel duidelijk maakt dat je het met zorg en liefde hebt uitgezocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze ook trakteren op een avondje uit naar keuze.
De Theater- en concertbon is vervangen door de Podiumkaart.
Kun je bestellen via internet en met een bedrag naar keuze.

http://www.podiumcadeaukaart.nl/cadeaukaart-geven.

ik weet niet hoe groot je budget is, maar een etentje vooraf is natuurlijk altijd leuk.
Maar het belangrijkste is dat jij ze laat merken dat je het fijn vindt bij hen en dat je ze dankbaar bent. En dat zit, zo te lezen, wel goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien leuk om ze te verrassen met een pluim:
http://www.pluimen.nl/
Die kun je vanaf 15 euro kopen en de ontvanger kan zelf kiezen wat hij/zij ermee gaat doen.

Je kunt er talloze leuke dingen mee doen, op allerlei gebied:
http://www.pluimen.nl/belevenis-cadeaus/gele-pluim/

Een leuk en origineel cadeau, vind ik!
Pieter2011
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk! +
Als je niet zoveel geld hebt, kun je een leuke picknick verzorgen en ze naar een leuke plek in een park of zo lokken. Dan zorg je dat zij de spullen met een briefje van jou vinden. Zo zijn ze even met zijn tweeën.

Het gaat meer om de moeite die je erin steekt, dan om de waarde van het cadeau.

Leuk hoor, dat je dit wilt doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed van jou,er zijn er die het vanzelfsprekend vinden...prik een datum om te koken met je vriendin samen.Doe de boodschappen en haal van internet simpele gerechten: een voor een hoofd en een nagerecht.De tafel tover je om in een feest tafel.Bij xenos diverse goedkope dingetjes halen en ik hun huis zal ook het in en ander staan.Zet het propvol en steek kaarsen aan.Flesje wijn en een gezellig muziekje.Misschien een foto van jou met je duim omhoog en in een lijstje,leuke kaart en schrijf alles wat er in je opkomt neer.Dit alles kan met een beperkt budget...