Bestaan er bescherm engelen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er bestaat iets dat invloed uitoefent op wat er hier op aarde gebeurd. Hoe je dat iets wilt noemen is een persoonlijke keuze en sterk afhankelijk van je beleefwereld. Of je dat iets rekent tot onderdeel van jezelf of verbonden met jezelf of er compleet los van is ook een kwestie van wereldbeeld. Gebruik je de term beschermengelen dan ga je waarschijnlijk uit van een iets dat los bestaat van jezelf, daarnaast ga je uit van een godheid die los van jezelf bestaat. Ik hoop er ooit achter te komen hoe het allemaal daadwerkelijk zit maar ik vrees dat dat niet in dit leven zal gebeuren.

Dat is onaantoonbaar. Of beschermengelen bestaan is dus een persoonlijke ervaring. De ene persoon ziet ze, de ander weet dat ze er zijn, de derde weet zeker van niet. Ik denk dat een beschermengel vooral een gevoel is dat je hebt op een moment dat er eigenlijk iets heel erg fout had kunnen gaan of bijna ging. Je voelt je dan beschermd dat iets "net" goed ging. Dat kan een heel warm en troostrijk gevoel zijn. Toch is het voor mij persoonlijk niet vaker dan twee keer voorgekomen dat ik dat gevoeld heb.

Nee,Op moment dat je net niet raak gereden bent,net niet alles gebroken hebt na een val van b.v. een trap.heeft niets mett beschermengelen te mqaken maar is puur geluk/toeval,dat het op een miniem detail van bijvoorbeeld een tiende seconde net in iets andere houding staat waardoor het nog net goed afloopt..dus noem het gewoon geluk/mazzel/kantje boord

ja voor velen, nee voor jou... voor jou bestaan geen beschermengelen, anders zou je zo´n vraag niet stellen... maar dat neemt niet weg dat ze er niet zijn... want wat voor beschermengelen geldt, geldt ook voor orang oetans, met het enige verschil dat je wel gelooft dat orang oetans bestaan ergens ver weg, maar beschermengelen niet... maar als ze er wel zijn, waarom zie je ze dan niet? waarom ervaar je ze dan niet?... omdat je ervan overtuigd bent dat je zonder kunt, of omdat je "weet" dat wat je niet ziet niet bestaat... dus als zo´n beschermengel nu eens zichzelf liet zien op een onbewaakt ogenblik om je te beschermen, dan zou je het niet geloven... dan zou je het niet herkennen... alleen al omdat je niet open staat voor het fenomeen beschermengel... je zou ook anders kunnen gaan denken, het feit dat ik op dit moment besta moet inhouden dat ik beschermd ben voor de dood al die tijd dat ik tot nu toe geleefd heb, dus daar past dan prima een beschermengel in... en als je erin gelooft dan kom je die ooit tegen... zo komen christenen Jezus tegen in visioenen en komen moslims Mohammed tegen in hun voorspellende dromen... en zo voort... je ziet alleen maar dat wat jij kunt toelaten en daar horen momenteel geen beschermengelen bij... wat heb je aan beschermengelen als jij ze niet kunt ervaren of zien? en dat geldt voor alles... Zelfs voor een Ferrari 575 M Maranello, die zie je namelijk ook niet als je die niet kent... dan rijdt er wel een lage auto voorbij, maar die herken je niet als een Ferrari 575 M Maranello... bestaan er beschermengelen? ja voor velen, nee voor jou...

Een mooie vraag die ook telkens terug komt. Steeds meer mensen vertellen hun ervaringen van soms wonderbaarlijke voorvallen en mensen die spiritueel zijn, spreken over hun gids, of geleide gids, anderen over hun engelbewaarder (katholieken) Er bestaan duizenden verhalen over stemmen, gedachten, handelingen, die de mensen op het laatste moment hadden beschermd tegen onheil. Veel mensen ervaren hierbij een heel bijzonder gevoel, vooral ook het voelen dat er iets bij hun is. Net als zoveel anderen spirituele zaken is ook dit niet echt te bewijzen, het enige wat overblijft zijn de ervaringen. Voor mij zelf bestaan ze wel, mijn eigen ervaringen op dit gebied zijn zo overweldigend en talrijk, dat het voor mij zelf de enigste uitleg kan zijn.

Ik zal even mijn eigen ervaring optypen. Soms vraag ik mijn beschermengel om een teken dat hij/zij er is (als ik wel wat hulp kan gebruiken). Dan vraag ik bijvoorbeeld: laat mij vandaag een dennenappel zien, of een plaatje van een wereldbol (het moet wel iets zijn wat je niet zomaar ziet) , en altijd, altijd, maar dan ook altijd krijg ik te zien waar ik om vroeg. Tja, het kan toeval zijn. Ik weet het eigenlijk niet. Maar hoe dan ook, voel ik me erdoor gesterkt en zelfverzekerder. Toegevoegd na 1 minuut: Nog even een kleine toevoeging om over na te denken. Een mens gebruikt maar 10 procent van haar hersenen... Dus wie weet wat er verder allemaal wel bestaan, maar nog niet is aangetoond.

Nee, die bestaan niet. Dit soort constructies zijn bedacht om de consequenties van het persoonlijke handelen uit handen te geven. Het is een soort psychologische beschermmechanisme tegen allerlei nare gevolgen van de echte wereld. Dat mensen dat niet willen inzien, geeft al aan hoe hardnekkig bijgeloof en onwetendheid is.

Als jij erin gelooft bestaan beschermengelen wel degelijk!

Voor mij is het aantoonbaar, omdat ik een Engelervaring heb gehad als kind. Het leven na de ervaring is totaal anders geworden dan voor de ervaring. De ontmoeting ging gepaard met zoveel licht, liefde en acceptatie, dat het op mijn netvlies gebrand staat. Het heeft zo jong als ik was, een onuitwisbare indruk op mij gemaakt, en heeft mijn zoeken, weten gemaakt.

Iedereen heeft zelfs zijn eigen beschermengel. Normaal gesproken kun je ze niet horen of zien, maar ze zijn er wel degelijk. Engelen staan altijd voor je klaar en zullen je ook altijd helpen als je ervoor openstaat. Om hulp te krijgen hoef je ze alleen maar via je gedachte om hulp te vragen.

Het is heerlijk om in beschermengelen te geloven, misschien heb je wel een overleden dierbare die, voor jouw welzijn, beschermengel is. Stiekem fantaseer ik daar wel over. Toch geloof ik eerder dat onze hersenen ons helpen te overleven, onze beschermengel zijn. Ons onderbewustzijn registreert onveilige/bedreigende situatie`s en helpt ons goed te reageren (instinctief), bijvoorbeeld net op tijd stoppen bij het oversteken, een val achterover opvangen door je zo rond mogelijk te maken ( gebeurde mij toen ik, heel stom, op een stoel was gaan staan om iets op te hangen). Ook kan het zijn dat je, onbewust, een bepaald geluid hebt gehoord of vanuit je ooghoeken iets hebt gezien dat op naderend gevaar wijst. Lichaamstaal van iemand kan je waarschuwen voor agressie, of laten merken dat iemand bang of nerveus is. Onze hersenen kunnen zo verschrikkelijk veel, echt heel fascinerend. Zelf voel ik mij wel een soort "beschermengel" van andere mensen, bijvoorbeeld dingen van straat oprapen zodat een ander niet valt (door die plastic strips die om pakjes zitten ben ik zelf wel eens lelijk gevallen), iemand waarschuwen voor iets gevaarlijks. Ik denk dat het goed zou zijn om elkaars "beschermengel" te zijn!

Voor mij wel.... Ik denk maar zo; geef mij één reden waarom ze niet zouden bestaan!!!

Je kan ook contact met je eigen beschermengel maken. Daarvoor kun je terecht bij een spiritueel centrum!

er zijn bescherm engelen voor baby's & voor kleine kinderen.

Heb je wel eens dat je plots een ingeving krijgt...om daarheen te gaan...of om dat juist niet te doen...of dat je op het laatste moment een ingeving krijgt om er vanaf te zien...dat soort dingen...Dat doen onze engelen. Zo proberen ze je op het goede pad te houden. En toeval...bestaat niet. Wat men als toeval afdoet...is juist expres zo bedoeld. Dat was voorbestemd...Soms moet je iemand ontmoeten die jou verder helpt..op wat voor manier dan ook. Dat weet je vaak niet op dat moment zelf maar veel later...zeg je dan ..krijg nou wat... En dan snap je het. Groetjes.

dat hoor je toch altijd met voetbalwedstrijden er zit een engeltje op de lat

Jazeker. Ik sliep laatst in de engelenkamer in een boerderijtje in Drenthe en wat gerund werd door twee homo's. De hele kamer hing vol met engelen en ook de kussenslopen en lakens waren bedrukt met engelen. Heb nog nooit zo lekker geslapen. En wat denk je. 's Morgens werd me het beste ontbijt ooit geserveerd. De keuken stond vol met hanen.

´s Avonds als ik slapen ga, volgen mij veertien engeltjes na. Twee aan mijn hoofdeind. Twee aan mijn voeteneind. Twee aan mijn rechterzij. Twee aan mijn linkerzij. Twee die me toedekken. Twee die me wekken. Twee die me wijzen naar ´s hemels paradijzen. Toen ik als klein kind dit versje van mijn moeder leerde, ja toen dacht ik echt dat dat zo was. Later nooit meer iets gehoord, of gezien, of gemerkt, of gevoeld of gelezen, wat mij in het bestaan van engelen hoe dan ook, deed geloven. Ik vind mezelf een spiritueel mens. Maar tegelijk een nuchter mens. Engelen zijn de boodschappers van god, hemelse boodschappers die zich met de snelheid van het licht voortbewegen om God's wil uit te voeren. (Psalm 103:20–21). Hun onuitputtelijke liefde voor God motiveert hen om dat te beschermen wat Hem het meest dierbaar is: Zijn kinderen. Ik geloof niet in die god en ik geloof niet in gevleugelde wezens, geslachtsloos natuurljk, die zich om jou bekommeren. Of "lichtwezens" ook al zo'n wazige term. Maar als je er wel in gelooft en je hebt er wat aan, dan is dat helemaal prima.

ik hoop het zou het fijn vinden mogelijk, misschien...

Mocht je er in geloven...

Volgens de Bijbel wel, en daar geloof ik in.

Bronnen:
Bijbel

Naar mijn stellige overtuiging bestaan dienende geesten, in de volksmond engelen genoemd. Soms openbaart zich God's Liefde en Bekommernis door mensen van wie je dat juist niet verwacht, bij navraag geven ze dan een antwoord dat ze handelden op basis van een ingeving of een drive die ze zelf niet begrepen, soms ook laat God dienende geesten Zijn kinderen beschermen op andere manieren. Ik heb drie maal een ongeval gehad die statistisch gezien dodelijk hadden moeten wezen. Kort na die ongevallen kreeg ik situaties op mijn pad waardoor ik begreep dat het "mijn tijd nog niet was" God beschermt ons dan ook niet omdat wij zo goed zouden zijn , maar omdat HIJ dat WEL is. Bij mij is het bestaan van beschermengelen geen geloof maar een rotsvaste overtuiging. Nogmaals dat is geen verdienste van mij , maar pure genade. Vanuit die filosofie kijk ik ook wat anders tegen veel dingen aan als geld , macht en carriere dan de meeste andere mensen. Dat komt puur door wat ik heb meegemaakt en de zegeningen die ik heb mogen ontvangen. Ik beschouw het, dat God met een kromme stok (in casu mijn persoon) een rechte slag kan slaan endat ook doet. Om de Herder te willen volgen moet je wel een schaap willen zijn, voor mijn houd dat in dat ik moet luisteren naar ingevingen en soms van eigenwijsheid , eigen plannen en vooringenomenheid af zie, en de inspiratie die ik ervaar volg. Daardoor kan ik dan dingen voor elkaar krijgen die mij op basis van eigen kracht , kennis of kunde nooit voor elkaar had gekregen. Ik zie het zo, beschermengelen beschermen je niet alleen, maar ook je dierbaren en je krijgt precies in die split second die ingeving die een ongeval of erger voorkomt en als het fout gaat, dan gaat het veel minder fout. Daar ben ik dankbaar voor. Ik zou wel een enorme arrogante bal zijn als ik -na alles wat ik beleeft heb en aan bescherming genoten heb- ik het bestaan van beschermengelen zou ontkennen. Daarom stel ik : Beschermengelen bestaan. Via dubbelblindmethoden laten ze zich echter niet zien.

Alleen in gedachten van delen van de bevolking.

is mijns insziens enkel bijgeloof, ze bestaan wel, maar dan ook weer niet, ze zijn er en dan plots ook weer niet meer.

het probleem met de vraagsteling is dat je beschermengelen vergelijkt met een autogordel of kooiconstructie. iets wat je beveiligd en tergelijk zichtbaar en aantoonbaar is. beshermengelen zijn dat in de regel niet ze hebben geen hesje aan zoals klaarovers. dus bewijs zal hier niet geleverd worden en beschermengelen zou je daar ook geen geen dienst mee bewijzen denk ik.

Als iemand in je naaste omgeving drie keer aan de dood ontsnapt terwijl ieder "normaal" mens zou zijn overleden, geloof je wel in beschermengelen. Komen we weer op het geloof, wat hier op GV nogal gevoelig ligt. Net zoals van mening zijn dat het toeval is, als je drie keer aan de dood ontsnapt. Ik als gelovige; geloof niet in toeval. Dus ja, voor mij bestaan er beschermengelen.

Ja, voor mij wel! Ik denk dat een Engel in de vorm van een energieveld met vleugels getoond/ waargenomen wordt omdat het Liefde, Licht en Ruimte aangeeft, vleugels als bescherming. In de bijbel wordt al gesproken over de Engelen. Er zijn zoveel mensen die Engelen waar hebben mogen nemen, hebben mogen voelen. Een vriend van mij heeft ooit een ernstig auto ongeluk gehad en vertelde ook over de bescherming die hij waargenomen had door een Engel. Zo zijn er vele verhalen en we zijn niet allemaal 'waan'zinnig, lijkt mij. Zij bestaan niet, zij 'zijn'!

Als je er in geloofd ze je kracht geven bestaan ze wel degelijk.

Sommige mensen beweren dat ze ze hebben gezien en gesproken. Aangezien ALLES energie is, moet het mogelijk zijn in theorie. In welke vorm dan ook.

zolang je er ECHT in gelooft wel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100