Vooral heel erg onrustig zijn en problemen hebben met concentreren.
Hier nog meer:
http://www.opdc-zodrenthe.nl/adhd.htm#Symptomen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit eigen ervaring:

Alles kwijtraken
Je aandacht soms heel goed en soms heel slecht bij iets kunnen houden
Niet doorhebben wanneer je anderen irriteerd
Druk zijn (duh)
Aan het einde van de dag behoorlijk moe zijn (heb ik als ik mijn medicijnen niet neem)
Snel praten
Slecht plannen
Goed kunnen communiceren over de computer etc.

Dit zijn allemaal symptomen die ik heb, maar het kan wat verdoezeld zijn omdat er ook Syndroom van Asperger is geconstateerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken het precies ;)
Behalve dan dat niet door hebben te irriteren, maar dat komt dan wss omdat ik het dus niet doorheb..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed daarop letten, het helpt enorm om het door te hebben, of zelfs anderen te vragen. Ik kan nu veel beter met andere omgaan. Het kan ook dat dat juist ligt aan het Asperger gedeelte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je uitleg, helder en nuttig! Nu nog kijken wat ermee te doen..?
uit eigen ervaring op het werk:ze trekken het werk uit je handen,ze hebben geen geduld en vreselijk veel aandacht nodig

het woord pauze komt niet in hun woordeboek voor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pauze ftw, voor de rest heb je best wel een beetje gelijk, alleen kan ik dat steeds beter controleren :)
Bij vrouwen is het vaak pas op latere leeftijd te merken, dan bij mannen,omdat bij vrouwen adhd meer in hun hoofd zit dan bij mannen. verder zijn de symptomen, concentratie problemen, niet still kunnen zitten, antwoord geven voor dat een vraag helemaal verteld wordt, want ze kunnen niet wachten op huun beurt,constant onrust in lijf,oververmoeid zijn en toch niet kunnen stoppen, eetproblemen, erg aanwezig zijn terwijl ze niet graag in de spotlight staan. Inpulsief, hyperactief(zowel lichamelijk of in het hoofd). roekeloosheid, direct en eerlijk, verslavingsproblematiek, hekel aan drukke omgeving, spontaan maar kan bij andere overkomen als opdringerig zijn. Veel praten, vol enthousiasme ergens aan beginnen maar niet afmaken, slordig, dingen kwijtraken, eerst doen dan denken. niet kunnen ontspannen, slapenloosheid. Kan zijn dat ik iets vergeten ben, maar ik weet dit mdat ik zelf een adhd'er ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens op deze site