Waarom gebruiken zoveel coaches dezelfde marketingstrategie?

Ik heb net een heel interessant webinar gevolgd over psychisch welzijn en zelfliefde. Dat doe ik geregeld, af en toe schrijf ik me in.
Het einde was echter weer hetzelfde dan bij vele vorige gratis webinars:
- voor het webinar de melding dat ik tijdig moet inloggen want er zijn beperkte plaatsen
- als ik onmiddellijk inschreef op de cursus dan betaal ik slechts... ipv ..........
- het is de laatste keer dat het aan die lage prijs zou zijn
- "wat kost het je als je je probleem blijft houden"?
- als je dit webinar gevolgd hebt krijg je nog .... en .... en ...., klik code ... in
- er zijn maar een beperkt aantal plaatsen
- het is heel intensief, ik geef veel, het is eigenlijk te goedkoop zeggen vele cursisten.
- ....
Om één of andere reden knap ik momenteel wat af op deze steeds terugkerende strategie. Ook al omdat ik de prijs niet altijd kan inschatten. Wie zegt me dat bv een cursus die ik als bonus erbij krijg 5000 euro waard is of 500 euro? Ik bedoel dit niet negatief, het is gewoon moeilijker dan bv als ik schoenen koop, dan heb ik criteria waarvan ik weet "deze schoenen zullen wellicht duurder zijn dan deze schoenen" (bv leder met leder voering versus leder met stoffen voering). Met cursussen enz. heb ik die criteria niet zo.
Maar wat ik me vooral afvraag: waarom gebruiken zoveel coaches deze zelfde manieren om klanten te vinden?

2 jaar geleden
1.8K
Edraket
2 jaar geleden
Omdat deze strategie blijkbaar het meest effectief is.
Door schade en schande is men wijs geworden.
Als er andere en betere waren, zouden ze die ook gebruiken.

Antwoorden (2)

Coaches gebruiken deze strategie omdat ze dit van hun businesscoach hebben geleerd. Bekende businesscoaches as Laura Babeliovsky raden deze ook aan.
Overigens is het de vraag of deze strategie de meest gebruikte of effectiefste is; in ieder geval is het deze strategie een logische combinatie met gratis webinars (als lead generation), daarom zie jij hem veel.
tinus1969
2 jaar geleden
liveisgreat
2 jaar geleden
effectiefste waarschijnlijk wel, vermits ze hem blijven gebruiken. Inderdaad bijna altijd na een gratis webinar, ik weet al hoe het zal eindigen. Interessante link, waarvoor dank.
Originaliteit in combinatie met vertrouwen wekken zijn blijkbaar zwakke punten bij deze coaches.
Veel coaches voeren blindelings uit wat ze hebben opgestoken in seminars, webinars en uit studieboeken.
Met andere woorden: je kunt beter in zee gaan met een coach die wel origineel/deskundig is en vertrouwen wekt.
2 jaar geleden
liveisgreat
2 jaar geleden
het is niet omdat iemand niet origineel is, dat ie ook niet deskundig is hoor. Maar idd ik knap er wel op af op die marketingtruukjes en voel dat ik minder en minder de neiging heb om hierop in te gaan.