21 jaar en nog steeds vrij klein; zijn hier oplossingen voor?

Ik ben een jongen van 21 jaar en heb een lengte van ongeveer 1.60m Schoolartsen en doktoren hebben altijd gezegd dat er vanzelf een groeistuip zou komen, maar deze is helaas nooit gekomen.

Is hier op deze leeftijd nog iets aan te doen? en zitten er gevaren/risico's/nadelen aan deze middelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Veel vlees eten.

Er zal verschillend over gedacht worden, maar er zijn veel beweringen over het feit dat er groeihormonen in het vlees zitten.

Je zou het kunnen proberen.
Het is maar een idee.

En anders zelf bij een arts om groeihormonen gaan vragen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Over de eventuele nadelen daarvan zal een arts je ook het beste kunnen informeren.

De nadelen zouden inderdaad wel eens heel zwaar op kunnen wegen tegen de mogelijke voordelen.

Met hormoontoevoegingen kunnen er ook andere dingen veranderen, dan alleen lengte groei. Borstontwikkeling bijvoorbeeld, of verminderde sperma kwaliteit.
Nog veel meer dingen zelfs. Ik wil je niet bang maken, vraag een arts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat je te laat bent.
Na de pubertijd groeit een mens nog maar beperkt door.Om langer te worden gebruiken medici dus pubertijdsremmers, waardoor je langer doorgroeit. Na stoppen met deze remmers zet de pubertijd in en groei je nog hooguit een cm of 10.
Met jouw leeftijd ben je echt te oud om nu nog lengtegroei te verwachten.
Ooit zag ik op tv een andere methode: de benen werden gebroken en er werd een pen tussen de breuk geplaatst. Deze werd langzaam uit elkaar geschroefd zodat er nieuw botweefsel tussen de breuk groeide. Naar ik mij meen te herinneren was dit een pijnlijke geschiedenis en werd het voornamelijk gebruikt bij mensen die door een genetische afwijking extreem korte benen hebben.
Ik denk dat jij je lengte moet proberen te accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groeihormonen slikken. Even informeren bij de huisarts