Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het erg als het dopje van je lenzenvloeistof open is?

Ik deed vandaag mijn lenzen uit, daarna ging ik douchen. Na het douchen kwam ik er achter dat ik ben vergeten het dopje van mijn lenzenvloeistof dicht te doen. Het lag op dat plankje boven de wastafel. Is dit erg/Kan dit gevolgen hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Daar zit toch een druppelsysteem in? Dat houdt in dat er vrijwel niets naar binnen kan komen. Het lijkt mij uitermate onwaarschijnlijk dat de vloeistof hierdoor zou kunnen worden verontreinigd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bacteriën kunnen door een kleine opening, dus ook in de fles lenzenvloeistof, maar ik begrijp dat dit niet lang heeft geduurd? In dat geval is er waarschijnlijk niets aan de hand. Het is natuurlijk de bedoeling de fles direct na gebruik te sluiten en zeker rechtop te houden, als hij was omgevallen was het probleem waarschijnlijk groter geweest. Of zo'n fles 5 minuten of 15 minuten openstaat, zal denk ik, geen of weinig verschil maken, maar neem voor de zekerheid contact op met je opticien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het duurde ongeveer 10/15 min. en daarna heb ik meteen het dopje dichtgedaan. Ik had mijn lenzen met hetzelfde potje schoongemaakt etc. en ik heb mijn lenzen ingehad en ik heb geen problemen gelukkig. Bedankt allemaal

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Als dit voor een korte tijd vergeet, zoals tijdens het douchen, kan dat geen kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing