Hoelang duurt het voordat je van je (rook)verslaving af bent.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben er al 2,5 jaar van het roken af. Maar nog steeds heb je soms nog die neiging van....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dat verschilt per persoon. Ik ben gestopt met roken in 1985. Hoewel ik blij ben dat ik niet meer rook krijg ik af en toe toch nog zin in een peuk. Heel vreemd, want meestal vind ik tabaksrook stinken. Soms ruik ik een vers opgestoken Marlboro en dan loopt het water in m'n mond.
Raar, maar er valt mee te leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Lichamelijk een ruime week!
Geestelijk kan het wel een jaar duren!
Al de vaste gewoonte's om er 1 op te steken blijven heel lang tussen je oren zitten!
Je zult echt iets moeten zoeken wat je sigaretje kan vervangen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste 2 weken zijn het ergste,als je die doorstaat ben je er zo vanaf! Dit verschilt van persoon tot persoon hoelang. De ene 3 mnd,de ander een half jaar. Als je écht wilt stoppen ben je er met n paar maanden vanaf! Lukt t niet ga dan naar je huisarts en vraag n verwijskaart voor de stop met roken poli,die in elk groot ziekenhuis zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat per persoon verschillend is. Het lichamelijke stuk duurde bij mij ongeveer 2 weken. Nu ben ik er al ruim 2,5 jaar vanaf. En nog steeds kan ik op bepaalde momenten echt snakken naar een peukie hoor! Sommigen gaan het echt vies vinden en verlangen er niet meer naar, ik vind het nog steeds niet vies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is idd verschillend.Mijn moeder rookt al zeker 10 jaar niet meer en heeft ook nooit de behoefte om er 1 op te steken,terwijl een vriend na 6 jaar nog vaak na het eten of sex naar de kast loopt op een sigaret op te steken.Bij de kast aangekomen draait hij zich om,omdat hij dus gestopt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihi...zie ik nu ook pas.Wel toevallig zeg.
dat vervloekte stemmetje zonder roken is het leven niets aan is ong na 3 weken weg,dan denk je praktisch niet meer aan roken