pijn na boorbehandeling bij tandarts.

ben als kind (dan bedoel ik tussen 6 jaar en 16 jaar) regelmatig eens geboord, zonder verdoving, en zonder echte pijn, hoogstens een irritant gevoel tijdens de behandeling. achteraf nooit klachten. vandaag ben ik wederom geboord, alleen nu kreeg ik halverwege de behandeling een verdoving omdat ik veel pijn had en daardoor teveel bewoog. na een uur ongeveer begon de verdoving uit te werken, en mijn tand meer pijn te doen. nu heb ik het gevoel alsof hij uit elkaar klapt. dit ben ik dus niet gewend, maar nu hoor ik in mijn omgeving dat dit heel normaal is, en sommige mensen weken pijn blijven houden.. klopt dit? waar kan ik vanuit gaan? en, welke periode moet verstreken zijn voor het verstandig is ermee terug te gaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Na ca 2 dagen moeten de klachten wel voor het grootste deel weg zijn getrokken! Zo niet zou ik snel advies bij de tandarts vragen! Het kan zijn dat de tandarts op de zenuw heeft geboord, maar het kan ook wezen dat de vulling niet goed is gezet! Ook een tandarts kan fouten maken. Niet te lang blijven tobben! Beter een verbrijzelde hand, dan pijn in je tand! :)

Waarschijnlijk heeft de tandarts dit keer diep moeten boren, en dan kom je in de buurt van de zenuwen. Dat je nu nog pijn hebt kan dan kloppen, omdat je zenuwen tijdelijk overgevoelig zijn geworden. Ze komen wel weer tot rust, en na een weekje moet het over zijn. Is het dan nog niet over, dan gewoon teruggaan.

Ik zou gewoon even de tandarts (-assistente) bellen om het te vragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100