pijn na boorbehandeling bij tandarts.

ben als kind (dan bedoel ik tussen 6 jaar en 16 jaar) regelmatig eens geboord, zonder verdoving, en zonder echte pijn, hoogstens een irritant gevoel tijdens de behandeling. achteraf nooit klachten. vandaag ben ik wederom geboord, alleen nu kreeg ik halverwege de behandeling een verdoving omdat ik veel pijn had en daardoor teveel bewoog. na een uur ongeveer begon de verdoving uit te werken, en mijn tand meer pijn te doen. nu heb ik het gevoel alsof hij uit elkaar klapt. dit ben ik dus niet gewend, maar nu hoor ik in mijn omgeving dat dit heel normaal is, en sommige mensen weken pijn blijven houden.. klopt dit? waar kan ik vanuit gaan? en, welke periode moet verstreken zijn voor het verstandig is ermee terug te gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Na ca 2 dagen moeten de klachten wel voor het grootste deel weg zijn getrokken! Zo niet zou ik snel advies bij de tandarts vragen! Het kan zijn dat de tandarts op de zenuw heeft geboord, maar het kan ook wezen dat de vulling niet goed is gezet! Ook een tandarts kan fouten maken. Niet te lang blijven tobben!

Beter een verbrijzelde hand, dan pijn in je tand! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als kind genees je sowieso sneller dus het kan daar ook aan liggen. Misschien is het boren nu ook intensiever geweest dan andere keren.

altijd 2 weken wachten tenzij het ZO ERG is dat je bij wijze van niet normaal meer kunt functioneren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een maand geleden hetzelfde gehad
ik moest 3 gaatjes boren 2 oppervlakkige en 1 diepe
van die diepe heb ik ook een week of 2 last gehad maar van die andere niet
het kan ook zijn dat de vulling te ver uitsteekt en dat je steeds als je je tanden op elkaar zet druk op de vulling uitoefent
dus misschien even terug naar de tandarts dat hij/zij de vulling nog wat aanpast
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft de tandarts dit keer diep moeten boren, en dan kom je in de buurt van de zenuwen.
Dat je nu nog pijn hebt kan dan kloppen, omdat je zenuwen tijdelijk overgevoelig zijn geworden.
Ze komen wel weer tot rust, en na een weekje moet het over zijn.
Is het dan nog niet over, dan gewoon teruggaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou gewoon even de tandarts (-assistente) bellen om het te vragen.