Zijn er medicijnen of andere middelen tegen het te vaak plassen 's nachts?

Moet soms wel 4 keer per nacht plassen. Daardoor kom ik moeilijk in slaap.
Heb geen last van vergrote prostaat en ben verder gezond.
Drink en eet zo weinig mogelijk paar uur voor het naar bed gaan, maar dat helpt ook niet.
Wat is hiertegen te doen?
Mijn arts wil mij geen medicijnen voorschrijven.

Weet jij het antwoord?

/2500

In veel gevallen laat je blaas zich dus simpelweg op het verkeerde moment horen. Dit is niet ernstig, maar wel irritant; vooral als je lekker ligt te slapen. Er zijn verscheidene medicijnen op de markt die de nachtelijke aandrang om te plassen tegengaan. Enkele voorbeelden hiervan zijn: Detrusitol & Dridase Emselex & Flavoxaat Kentera & Oxybutynine Solifenacine & Tolterodine Toviaz & Urispas Vesicare Nachtelijke plasdrang kan tevens worden verminderd m.b.v. bekkenbodemtraining.

Bronnen:
https://www.salusi.nl/snachts-plassen-tips...

Het kan ook zijn dat je je blaas niet volledig kan legen. je zou eens op moeten vangen om te kijken hoeveel CC je in een keer kan plassen. dit zal als je nodig moet, om en bij de 400 cc moeten zijn. is het erg veel minder is de kans groot dat je je blaas niet echt leeg maak. je kan dan voor het slapen je blaas volledig legen door middel van een eenvoudige katheter, eenmalig te gebruiken (weggooien na gebruik) kan je gewoon bij de apotheek bestellen.

Ga zitten . Vaak als je rustig gaat zitten plas je veel beter uit . Het kan zo maar een of 2x opstaan helpen voorkomen . Zo niet bespreek het nogmaals met je arts . Ik weet je leeftijd niet en of je het altijd al had zo niet is nader onderzoek toch wel gewenst . En dan pas de juiste medicatie .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100