Hoe komt het dat sommige mensen grotere ogen hebben?

Mensen met grotere ogen, waarvan er mensen zijn die dit aantrekkelijke uiterlijkheid vinden. Hoe komt dit? Ligt het aan het oogbol, het huid erom heen de bovenooglid en onderooglid, of pupil, iris, oogwit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K
19belle87
8 jaar geleden
omdat babys grote ogen hebben en dus grote ogen staat voor jeugdigheid en schattigheid. vandaar dat ze het aantrekkelijk vinden. en waarom sommige mensen grotere ogen of oren of lippen hebben ligt aan de genen enzo idunno
Erna55
8 jaar geleden
Of je wel of geen grote ogen hebt is iets dat erfelijk bepaald wordt.
Amadea
8 jaar geleden
Het heeft denk ik te maken met de diepte van de oogkas, de vorm van de huid rond de ogen, en de aan- of afwezigheid van plooien. Het lijkt mij dat de grootte van het menselijk oog bij iedereen in principe hetzelfde is, alleen is er bij de ene persoon meer zichtbaar dan bij de andere.

Antwoorden (1)

Vermoedelijk komt dit door drugsgebruik. Dit is namelijk een van de kenmerken daarvan. Net zoals een vergrootte pupil (pu)pillenkop.