Hoe komt het dat als ik s avonds eenmaal im bed lig, ik soms tot wel 5 Keer voor het slapen gaan most opstaan omdat ik steeds moet plassen.

Het zijn dan soms kleine beetjes. Soms een redelijk normaal plasje. Maar ik word tureluurs van vijf keer opstaan omdat mm blaas toch weer niet leeg blijkt te zijn. Overdag met zitten/staan/lopen heb ik dit nooit! Heeft dat met liggen te maken? En waarom kan mijn blaas zich niet in ene keer legen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoe lang heb je dit al? Misschien heb je een soort van blaas ontsteking. Of je hebt gewoon een erg kleine blaas, waardoor zodra je iets drinkt je naar de wc moet.

Los van ook psychische componenten, zoals wat onrust en stress ( vrees voor bedplassen of) kopzorgen over de komende dag, komt dit vaker voor en kan het ook liggen aan je bloedsuikerspiegel? Heb je deze al na laten kijken bij de arts? Je kan ook hier eens lezen , mogelijk herken je iets? http://energiekevrouwenacademie.nl/slaapproblemen-door-schommelende-bloedsuikerspiegel/

Dat je dan vaker moet plassen als je in bed ligt om te gaan slapen, is omdat je op dat moment ontspant, waarbij je minuscule aandrang kunt voelen. Als je ergens mee bezig bent merk je die kleine aandrang niet op.

Als er geen medische oorzaak is, maar dat verwacht ik niet omdat je dan toch overdag ook ten minste af toe last hiervan zou moeten hebben denk ik dat het een soort "tic"/dwangmatig gedrag is (sorry voor die nare termen). Sommige mensen hebben het als ze bijv lang in de bus moeten zitten en weten dat ze niet kunnen plassen. De bus rijdt nog niet weg en ze moeten al, ze weten dat zeker. Het lijkt een soort angst, "o je, als ik maar niet hoef te plassen...." en als je dat denkt moet je ook. En dan ga je en dan rijdt die bus weer weg en dan moet je al weer. (gelukkig voor die mensen hebben de lange afstand bussen nu meestal een toilet aan boord) Dus ik denk dat je nu gewend bent aan dit patroon en daardoor de hele tijd moet. Er kan best veel in je blaas, en overdag redt je het ook langere tijd. Dus zelfs als het meer is dan een paar druppels zou je echt niet die aandrang moeten hebben. Om dit te doorbreken zou ik het volgende proberen. Stapel handdoeken (of nog beter, zo'n baby antilek bescherming) in je bed leggen. Goed plassen en dan NIET meer gaan. En dat gevoel trotseren. Tegen jezelf zeggen dat je op zijn vroegst na bijv 5 uur je bed uit mag om te plassen. Neem het risico dat je een keer in je bed plast. Waarschijnlijk gebeurt dat niet en wordt de aandrang na een paar dagen veel minder sterk. Zo kun je jezelf dit gedrag, dat je in stand houdt door eraan toe te geven weer af leren. Werkt dat echt niet zou ik toch medische hulp zoeken want mogelijk is er dan toch iets lichamelijks dat alleen optreedt als je ligt (maar ik geloof daar niet zo in).

Misschien een vorm van blaasontsteking. Probeer eens preventief in te nemen. Solidago druppels van dr.Vogel 5 dagen 3x 20 druppels Daarna merk je zonder meer het verschil! DIT ZEG IK ALS ERVARINGSDESKUNDIGE! Het is een natuurproduct zonder bijwerking! Succes

Het gevoel dat de blaas niet helemaal leeg geraakt kan duiden op een vernauwing. Consulteer eens een uroloog die dit wel kan oplossen met een dilatatie.

Misschien heb je last van je prostaat? Maak een afspraak met een uroloog. Dan moet je met een volle blaas komen, plas je in het ziekenhuis en met een echo kijken ze of je blaas leeg is. Dan kan de uroloog verder kijken wat er aan de hand is!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100