waaraan kan het liggen dat mijn "onderkant" zo vaak brandt en pijn doet?

sinds nu ongeveer een jaar heb ik last van een brandende vagina, brandende schaamlippen en ook tussen mijn billen een brandend gevoel. er werd al een kweekje genomen enz... maar alles ik oké.
Ik heb nu een homeopaat geraadpleegd ten einde raad, en hij zei dat ik een tijd geen suiker, geen koffie, geen alcohol mocht gebruiken. doe ik maar ook daar geen verbetering.
als ik fiets is het erger, ik kan soms niet zitten. een spannende broek is niet uit te houden. het weegt erg op mijn seksueel leven en van daaruit ook op mijn relatie. Dus ik zou er toch eens vanaf willen geraken.
als ik een verzachtende zalf gebruik luwt dat de pijn een beetje (het is erg goed te vergelijken met zadelpijn).
maar ik zou graag nu eens eindelijk de oorzaak willen weten.
iemand ervaring met vergelijkbare symptomen? of tips over wat er kan helpen?

Toegevoegd na 2 uur:
het is aan de buitenkant van mijn vagina, niet aan de binnenkant. en ook tussen mijn billen. alle testen zijn kort geleden gedaan, ik zie niet in waarom ik nu nog eens naar de dokter moet.
hier is volgens mij een uiterlijke prikkel en misschien idd iets met voedselintolerantie. het is allemaal begonnen toen ik een rare microob had een jaar terug,, die zich op mijn blaas heeft genesteld. dan heb ik zware antibiotica moeten nemen. En tegelijk een zware anti-candidazalf.
Het is echt zadelpijn, niet alleen aan de genetalieën maar ook dus tussen de billen. Er is geen rood te zien (zegt de dokter). Ik heb wel candida gehad maar daarop test ik nu negatief.

8 jaar geleden
12.2K
tinus1969
8 jaar geleden
Terug naar de huisarts. Die kan het zien.
Cryofiel
8 jaar geleden
Alsof suiker vanuit de spijsvertering naar de vagina zou gaan... Ik zou naar een arts gaan. Of teruggaan, omdat je al bent geweest. En vertellen dat de problemen er nog steeds zijn, dat ze ernstig zijn, en dat tot nu toe nog niets heeft geholpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kokosolie (virgin, met smaak en geur)
Ook als glijmiddel. (NIET i.cm. condooms) Ander wasmiddel en/of ondergoed extra spoelen met azijn. En ook weer naar een (andere) arts/gynaecoloog.
Cryofiel
8 jaar geleden
Kokosolie - bron? (Ik vraag dit omdat kokosolie tegenwoordig in bepaalde alternatieve kringen een echte hype is geworden. Het wordt in dergelijke kringen gezien als een wondermiddel dat zelfs kanker zou genezen.)
liveisgreat
8 jaar geleden
@cryofiel; er is een duidelijk verband tussen bv. candida en het eten van suiker. dat is ook door de reguliere geneeskunde erkend. Ik weet dat je een tegenstander bent van alternatieve geneeskunde, maar dit is zelfs niet alternatief.
Die kokosolie daar heb je wel een punt, dat is zoooo een rage. en binnen 2 jaar zal je dan lezen dat het kankerverwekkend is of zoiets. Idem met dat bakpoedergedoe.
Hoe dan ook ik kies voor alternatief in dit geval, de reguliere geneeskunde kan me hier niet helpen. en ik geloof ook in het samengaan van lichaam en geest en dat doet de reguliere geneeskunde m.i. ook te weinig. en ik ga hier niet over discussiëren :-).
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik ken geen bronnen die zeggen dat het eten van suiker zou samengaan met het optreden van candidagroei op de huid of in de vagina. Maar goed, ik ga hier niet over discussiëren. ;-) Ook de samenhang tussen lichaam en geest is juist door de geneeskunde ontdekt. De alternatieve wereld is ermee aan de haal gegaan, met veel leuk klinkende verhalen die echter bij nadere bezichtiging geen inhoud blijken te hebben. Maar ook daarover ga ik hier niet discussiëren. ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De één noemt het een rage omdat het nu bij een iets groter publiek bekend wordt, een andere kent het bijna 15 jaar.
Het bestaat al zeer lang en er is veel over bekend dus kleine kans dat er iets mee aan de hand is.
Het bakpoeder verhaal is iets anders, de kans dat daar is niet aan klopt is een stuk groter. Wat ik hier doe is "schieten met hagel" want oorzaak onbekend.
Zo ook met de diagnose van crea: oorzaak grotendeels onbekend. Met de aanvulling en de reactie bij crea wordt er meer duidelijk en een stuk ingewikkelder.
liveisgreat
8 jaar geleden
@cryofiel dat siert je !! :-D
hierbij een link, weet wel niet hoe betrouwbaar dit is...
.
http://www.dokteronline.com/blog/aandoening/candida-behandeling/
liveisgreat
8 jaar geleden
@jackd : de oorzaak van bijna alle ziekte volgens mij een onevenwicht in de psyche.
maar alles wat kan verzachten (zoals ik nu gebruik goudsbloemzalf) is welkom in afwachting van het oplossen van de psychische oorzaken. wat met gewone geneeskunde niet kan genezen worden is een oproep om het op een andere manier te genezen
en met gewone geneeskunde bedoel ik ook de alternatieve, dit is een term die suggereert dat de reguliere geneeskunde normaal zou zijn en al de rest alternatief. no way. beiden zijn geneeskunde, de één volgens de moderne wetenschap, de andere volgens andere principes. en beiden hebben hun nut.. vandaar is discussie ook niet relevant.
als je een bron hebt over hoe ik die kokosolie kan gebruiken en welke ik best neem laat maar weten. en voor de psyche zoek ik mijn heil eens in eft, bachbloesem en misschien ook een goede therapeut die meer doet dan praten maar ook met energie werkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het valt mij op dat juist mensen die heil zoeken in homeopathie doorgaans nogal wat kwalen/ziekten onder de leden hebben... Maar goed, laat ik daar ditmaal eens niet teveel op in gaan. Deze keer gewoon een plus omdat je deze vraag durft te stellen en de adviezen serieus neemt.
Poet
8 jaar geleden
Kan het schurft zijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb ook geplust om dezelfde reden . Vraag me af of het dragen van ondergoed/slip van nylon of andere kunststof zoiets kan veroorzaken/beïnvloeden? Weet 't niet, maar ik zweer bij katoen [vroeger Sloggi's] .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij is de oorzaak voeding en in mindere mate fysieke invloeden van buitenaf.
De psyche gaat pas fout als er met voeding dingen fout gaan. Een probleem is dat daar een generatie (of meer) tussen kan zitten. De psyche van o.a. de ouders beïnvloedt het kind en dan zijn beide factoren van toepassing. google "coconut oil candida research"
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17651080
"Coconut oil should be used in the treatment of fungal infections in view of emerging drug-resistant Candida species."
Mogelijk had je jouw probleem nooit gekregen als je dit had gebruikt i.p.v. de zalf. (zal je nooit weten)
Smeren en slikken. ps. schurft --> kokosolie
Cryofiel
8 jaar geleden
@liveisgreat, ik heb geen idee hoe betrouwbaar jouw link is. Wat me opvalt is dat ook daar gewoon wordt beweerd dat candida van suiker leeft. Dat kan op zich kloppen. Maar: zowat alle micro-organismen die in en op ons leven, leven van suiker. Ook onze eigen cellen leven van suiker. De stelling "candida leeft van suiker" zegt dus eigenlijk helemaal niets. Verder kan candida ook prima leven zonder suiker. Net als ons eigen lichaam en veel andere organismen, kan ook candida andere voedingsstoffen omzetten in suiker. We zien dat bijvoorbeeld aan candida-infecties op de huid, of in de voorhoofdsholten (sinussen). Hoeveel suiker je ook eet, op de huid of in de sinussen zal echt geen suiker verschijnen. Toch leeft daar candida - dus die candida gedijt kennelijk prima op een suikerloos dieet. Daarom vind ik het altijd zo vreemd dat de alternatieve wereld maar blijft zeggen: "heb je candida in de vagina, eet dan geen suiker meer". Alsof de suiker uit je voeding in de vagina terecht zou komen...
Cryofiel
8 jaar geleden
Overigens is er geen enkel verschil tussen de kokosolie-hype en de bakpoeder-hype. Van beide zeggen de aanhangers dat de betreffende "kennis" al heel oud is, maar slechts binnen een beperkte kring bekend. Soms wordt er zelfs bij verteld dat "big pharma" verspreiding van deze "kennis" heeft bestreden. Maar nu ontwaakt de wereld geleidelijk, en maken steeds meer mensen kennis met deze oude inzichten. Aldus de aanhangers van beide hypes - iedere aanhanger vertelt dit verhaal over zijn eigen geloof. Iemand die ergens niet in gelooft, zegt dat de aanhangers misleid zijn, omdat de achtergronden "echt heel anders" zijn. Tja.
Cryofiel
8 jaar geleden
@jodokus52, sloggi's zijn er nog steeds, toch? Ik denk inderdaad dat het dragen van verkeerd ondergoed, en zelfs van verkeerde broeken, een belangrijke bijdrage kan leveren aan het ontstaan en/of voortduren van allerlei schimmelinfecties en gerelateerd ongemak. Ook het langdurig zitten kan een bijdrage zijn. Als je zit, wordt het op die plekken namelijk veel warmer en vochtiger dan als je staat en wat beweegt. Ik denk dus dat het aan te bevelen is regelmatig op te staan en een stukje te lopen. Ook denk ik dat het aan te bevelen is de bekleding van de stoel zo ademend mogelijk te maken, zodat het vocht (dat je altijd produceert, ook als je er niets van merkt) goed weg kan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ondergoed van katoen bij wat voor aandoening dan ook.
Maar dat maakt weer weinig uit als er vaak synthetische inlegkruisjes e.d gebruikt worden.. Zee en zon. Maar als het een huidaandoening is, zou er dan niet altijd iets te zien moeten zijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@cryofiel
Ooit waren sloggi's betaalbaar, totdat ze 3 voor fls.25,= kostten en in december de 4e gratis erbij!
Toen vond ik het te duur worden, maar zelfs sloggi had 5% stretch(?) erin. Geen idee of er nu nog sloggi's te koop zijn, laat staan wat ze kosten? @Jackd
Punt is dat héél veel vrouwen nylon slips dragen ... vreselijk en ongezond, wat je zegt, een "broeikas" voor alles wat je niet wilt. Ondergoed van katoen VOORDAT er iets is, UIT VOORZORG dus =standaard= is zeker aan te bevelen.
liveisgreat
8 jaar geleden
ik draag katoen, al eeuwen lang. al de rest vind ik vreselijk om aan te hebben, glibberig, neemt geen zweet op enz...
zal wel aan mij liggen maar ik ben dus absoluut katoenfan, heerlijke stof is dat.
aan de andere kant denk ik dat uiterlijke dingen wel eens een rol zouden kunnen spelen, ik fiets veel en zit vaak (op buro, thuis haast nooit dan spring ik voortdurend rond).
en misschien idd wasmiddelen :-/
Cryofiel
8 jaar geleden
Wasmiddelen kun je inderdaad heel goed proberen. Wissel eens. Of, gewoon voor een tijdje: gebruik eens *geen* wasmiddel. Katoen kun je heet wassen, dus doe dat (voor de hygiene) en gebruik eens geen wasmiddel en al helemaal geen wasverzachter. Doe dat twee weken en kijk of je verschil merkt.
Cryofiel
8 jaar geleden
Natuurlijk bevat maandverband chemicaliën. Alles bevat namelijk chemicaliën.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Alles bevat namelijk chemicaliën."
Ook praktisch gezien en volgens de gebruikelijke definities?
http://www.encyclo.nl/begrip/chemicali%C3%ABn
Cryofiel
8 jaar geleden
Dat ligt eraan welk woordspelletje je wilt gaan spelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Laat ik het anders vragen:
Wat voegt jouw opmerking hier toe aan de reactie van Kwebbelientj? Er zijn trouwens alternatieven voor het standaard maandverband zonder chemicaliën. (uitgaande van de definities in de link)
Cryofiel
8 jaar geleden
Het is nergens voor nodig angst te zaaien voor "chemicaliën". Het is nergens voor nodig net te doen alsof iedereen altijd beter af is met "natuurlijk".
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom adviseer je dan zelf ander of geen wasmiddel te gebruiken? Heeft niks met angstzaaier te maken, iedereen met last heeft baadt bij natuurlijker maandverband.
Google er oplos:
http://forum.viva.nl/forum/gezondheid/allergie-maandverband/list_messages/117564/2
Mag jij iemand vinden waarbij het andersom is.
Cryofiel
8 jaar geleden
Wat heeft het advies een ander wasmiddel te gebruiken ermee te maken? Jouw link begrijp ik niet. Er is iemand die een bepaalde allergie heeft (ik vermoed dat ze een overgevoeligheid bedoelen, maar goed). Prima, dat kan. Vandaar dus ook mijn advies eens een ander wasmiddel te gebruiken. Daar hoeven we verder echt geen tientallen reacties aan te spenderen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wasmiddel --> chemicaliën
maandverband --> chemicaliën
vraagsteller: mogelijk chemicaliën En de kans dat nu er last is het een combi is geworden, als je dan alleen wasmiddel of alleen maandverband weglaat verandert er weinig en lijkt het alsof het dat niet is.
Als ze echter beiden weggelaten worden.. Na aanleiding van de uitbreiding verwacht ik trouwens dat maandverband e.d. nauwelijks een factor zijn. (wel aanpakken omdat ze makkelijk te doen zijn)
Cryofiel
8 jaar geleden
??? Er zijn STOFFEN waarvoor sommige mensen overgevoelig zijn. Of je die stoffen "chemicaliën" of "natuurlijke stoffen" wilt noemen, maakt niet uit. Er is een KANS dat vraagstelster overgevoelig is voor een STOF die in het wasmiddel of in de wasverzachter zit. Dat kan een stof zijn die jij graag "chemisch" noemt, het kan ook een puur natuurlijke stof zijn. Dat maakt niet uit: als vraagstelster er overgevoelig voor is, is ze er overgevoelig voor, en helpt het dus als ze die stof niet meer gebruikt. Dat is alles. Meer is er niet over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Was dat nou het punt wat je wilde maken op de reactie van kwebbelientj? "wilt noemen"
Iets is chemisch of natuurlijk. (met een flink grijs gebied ertussen)
Cryofiel
8 jaar geleden
Het punt is dat het niet uitmaakt of je iets "chemisch" noemt of niet. Er is geen verschil tussen wel of niet "chemisch". Het enige dat telt is of je ergens overgevoelig voor bent. Zo ja, dan moet je die stof mijden. Vandaar mijn eerdere opmerking over het wasmiddel. Dat is alles. Meer is er niet over te zeggen.

Het beste antwoord

Naast een schimmelinfectie, denk ik aan vulvodynie. Dit is er in meerdere vormen.
Voor de meeste vormen van vulvodynie is geen duidelijke oorzaak aanwijsbaar. Er lijkt wel een verband tussen vulvodynie en het vóórkomen van infecties met het humaan papilloma virus (HPV, kan ondermeer genitale wratten veroorzaken), chronische vaginale
infecties en het langdurig gebruik van medicinale crèmes en zalven. Ook psychosociale problematiek kan een rol spelen. Er moet op gewezen worden dat het hier alleen gaat om associaties: het kan heel moeilijk zijn om bij vulvodynie oorzaak en gevolg van elkaar te
scheiden.
Natuurlijk moet een arts een diagnose stellen, blijf naar je arts gaan totdat je weet wat je mankeert. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
liveisgreat
8 jaar geleden
heee dat klinkt helemaal herkenbaar!!!!! ik heb ook fybromyalgie...!!! en het is idd na een infectie gebleven. dus ik had candida en ik heb nog die symptomen terwijl ik negatief test.
echt jammer dat er geen middel tegen is... mijn vriend is supergefrustreerd en ik verbijt de pijn soms maar dat betaal ik duur door nog meer pijn. ....
Ik neem die term mee als ik nog eens naar de dokter gaat, maar het zou me sterk verwonderen als dat de nagel op de kop niet is.
Ook die link met de psycho-sociale : de relatie met mijn vriend op emotioneel vlak loopt niet zo goed (op andere vlakken lukt het wel hoor, humor/interesses enz...),
wij hebben andere emotionele behoeften, hij is heel kritisch, hij wil niet met seks beginnen maar seks begint voor mij niet in bed (dus het komt er al zelden van want ik wil ook niet altijd beginnen als niet af en toe ook eens aan mijn behoeften voldaan wordt). Ik moet heel veel met hem bezig zijn, hij eist op een indirecte manier aandacht op. Ik geloof helemaal in een verband tussen lichaam en ziel dus denk dat die onderdrukte kwaadheid (ook voor dingen uit het verleden, voor het feit dat hij zich niet echt bindt enz...) die symptomen mee veroorzaakt....
En vermits emotie en seks voor mij hand in hand gaan kan ik dus wel eens dit symptoom ontwikkeld hebben om bv. de kunnen zeggen dat ik geen seks kan hebben (ipv seks te hebben die ik niet zo leuk vind wegens te weinig emotionele uitwisseling enz... of ipv om de confrontatie aan te gaan (ik weet dat hij dit toch niet zal willen begrijpen dus ik vermijd hiermee pijn).)
Heel verhelderend!!!!!! maar wat nu he...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eerlijk gezegd had ik gehoopt dat je jezelf niet zou herkennen in dit ziektebeeld, maar door wat je schreef was dit 1 van de dingen die jouw klachten kunnen veroorzaken. Ik denk dat jij, buiten deze symptomen van vulvodynie ook eens over je relatie moet praten met de huisarts, behalve penetreren zijn er veel andere manieren om seksueel genot te ondervinden, wat je ook wel weet. Misschien eens samen naar een seksuoloog/psycholoog om samen de draad weer op te kunnen pakken, zowel wat begrip voor elkaar en wat het verbeteren/veranderen van de seks betreft. Je kunt je ook eens samen met je vriend verdiepen in de seksspeeltjes die te koop zijn, om zijn behoeften te bevredigen. Maar buiten zijn behoeften moet er ook gewerkt worden aan jouw wensen/behoeften, je zal dit echt samen moeten doen. Werk samen aan jullie relatie om deze op ieder vlak te verbeteren, humor heeft hij, dat is vaak een manier om iemand te overtuigen, hou de humor erin, hoe moeilijk dat ook is.
Heel veel sterkte en vooral geluk!
Castle
8 jaar geleden
+ Crea. Verdiend.
liveisgreat
8 jaar geleden
crea ik heb nu zo het licht gezien dat ik al helemaal in de mood ben om het evenwicht dat mijn lichaam blijkbaar niet meer heeft, terug bij te stellen.
samen naar een psych of dergelijke daar zal niet veel van in huis komen mijn vriend staat daar helemaal niet voor open (vermits alles wat niet goed loopt aan mij ligt of alleszins aan de buitenwereld :-D).
Maar humor is idd een goede insteek, al valt het me nu op dit moment moeilijk na een heel weekend giftige opmerkingen en emotionele afstand uit frustratie. Mocht hij nu nog zeggen : gvd ik wil neuken, wat is dat me je? ... dat zou ik dan nog beter vinden. dat andere put me echt uit, en ik heb écht écht pijn en die put me ook uit...
wat denk ik de boel gewoon verergert of alleszins in stand houdt.
Die alternatieve seks dat ziet hij wel zitten hoor, maar hij wil vooral ook eens neuken en dat lukt niet. Ik doe dat ook voor hem, alternatief. het is niet zo dat ik frigide ben, ik ben eigenlijk vrij passioneel dus echt niet leuk. Maar aan de andere kant zo krijgt onze relatie misschien eens een nieuwe dimensie, als we deze uitdaging overwinnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Frigide kom je zeker niet over. Maar wat ik daarvan vind doet er niet zo toe, persoonlijk zou ik niet mee doen aan zijn pleziertjes als ik dat niet zou willen, zeker niet als ik er pijn bij zou ervaren.
Wat ik wel enorm sterk van je vindt, is dat je niet om de feiten heen draait en zo open over je problemen durft te schrijven. Stel hem eens voor (eventueel samen) een seksshop/site te bezoeken om te kijken of hij daar iets opwindends kan vinden dat hem waarschijnlijk wel zijn genot kan geven, ook zonder jou daarvoor intiem aan te raken.
Praten met een psycholoog is voor jou denk ik zeker een goed plan. Zet hem op!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
WoW @crea een hele dikke vette PLUS+ !!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de complimenten allemaal, ik hoop zo dat liveisgreat hier ook mee geholpen mee is.

Andere antwoorden (3)

Mogelijks schimmelinfectie,zou dit zeker niet proberen homeopatisch op te lossen,maar raadpleeg een gewone huisarts.
fremar
8 jaar geleden
nounka
8 jaar geleden
Ze heeft al testjes laten doen en de dok weet het kennelijk zelf niet. Zou een slecht arts zijn als die niet als eerste schimmeltje zou overdenken en uitsluiten.
Cryofiel
8 jaar geleden
Wat ik nou niet goed weet is hoeveel verschillende schimmels deze klachten zouden kunnen veroorzaken, en of zo'n test al die schimmels controleert. Daarom is het juist zo nuttig om terug te gaan naar de arts. Stel dat er een test is die drie verschillende schimmels kan aantonen, en dat 98% van de patiënten één of meer van deze drie schimmels heeft. Dan ligt het heel erg voor de hand dat de arts als eerste een begint met deze test op deze drie schimmels. Als die test nu aangeeft dat die drie schimmels het in ieder geval *niet* zijn, en als de klachten niet vanzelf verdwijnen, dan zal de arts misschien een tweede test kunnen doen die een vierde soort schimmel kan aantonen, een schimmel die slechts heel zelden voorkomt. Dat is allemaal heel normaal om zo te handelen als arts - je gaat niet meteen al je patiënten op iets heel zeldzaams testen. Maar als er reden is om dat wel te doen, dan doe je dat natuurlijk. Vandaar dat ik zou zeggen: gewoon terug naar de arts. Vragen wat het dan wél zou kunnen zijn, als het niet één van de geteste schimmels is. En als de huisarts dat niet weet - kan gebeuren, hij is tenslotte een algemeen arts - dan kan hij je doorverwijzen naar een specialist.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een vaginale candidiasis zou met een normale urinekweek opgepikt moeten worden. Verder vertelt ze ook niets over witte afscheiding. Van Candida zijn 4 species die in te meeste gevallen gevonden worden. Ik ken geen andere schimmels die in een relatief jonge gezonde vrouw infecties kan veroorzaken in de schaamstreek.
Cryofiel
8 jaar geleden
Maar als candida niet wordt gevonden - hoe groot is dan de kans dat er toch candida zit? Ik vermoed niet zo groot, maar ik ben hier geen expert in. En stel dat een negatief-uitslag (dus: geen candida) van de test betrouwbaar is. Ofwel, als de test geen candida vindt, dat je dan echt geen candida hebt. Maar de klachten zijn er wel. Wat zouden dan verder nog oorzaken kunnen zijn? Het lijkt toch echt een "echt iets" te zijn, dus niet puur relationele problemen of zo. Dan zou het probleem namelijk alleen in en rond de vagina optreden, verwacht ik, en niet ook rond de bilspleet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De hoeveelheid vals negatieven voor candida zou ik niet exact weten. Ik zou bij fysieke klachten verwachten dat er wel iets gevonden wordt. Bij candida verwacht ik ook geen pijn in de bilspleet. Daarentegen zijn gisten behoorlijk hardnekkig, dus een extra kweek zou geen kwaad kunnen.
Het kan zijn dat de zuurgraad van je huid is verminderd. Vooral in de vagina kun je daar last van hebben maar voorzover mij bekend ook op andere plaatsen.
Probeer het eens met yoghurt. Je moet je dan een paar keer per dag gedurende enkele dagen insmeren met yoghurt. Yoghurt zorgt er nl. voor dat de zuurgraad weer op peil gebracht wordt. Het is niet schadelijk en kost weinig dus de moeite van het proberen waard zou ik zeggen. Het is een heel oud huismiddeltje en het heeft mij al een paar keer goed geholpen.
8 jaar geleden
liveisgreat
8 jaar geleden
yep dat heb ik nog gehoord al is het nu lang geleden dus was het even vergeten (van mijn oma denk ik)
Punt is dat ik niet weet wat "rechtsdraaiende" yoghurt is, dus hoe je weet dat je die yoghurt hebt want dat is de enige die helpt.... :-/
Pieterke
8 jaar geleden
Het maakt niets uit wat voor soort yoghurt het is, rechtsdraaiend, linksdraaiend, "gewone"yoghurt". Ik heb diverse soorten geprobeerd en het hielp allemaal. Ik zou wel yoghurt zonder smaakje nemen.
Wat je zou kunnen proberen is gel van Aloë Vera. Deze gel is verkoelend, verzachtend en genezend. Zelf heb ik er goede ervaringen mee. Je kunt het o.a. kopen in gezondheidswinkels, biol. winkels, drogist. Je kunt ook zelf 'n Aloë Vera plant kopen (bloemist, supermarkt, IKEA) en dit gebruiken, voordeel is dat 't dan heel vers en wellicht geconcentreerder/werkzamer is. Snijd 'n stukje af van de stengel en spoel 't af onder de kraan (sommige planten worden nl behandeld met gewasbeschermers), snijd 't stukje zodanig doormidden dat je twee brede plakjes met zoveel mogelijk binnenkant krijgt. Pak 'n klein schaaltje en schraap de gel met een mesje of lepeltje in 't schaaltje, 't lijkt op eierstruif. Het geeft niet als er wat groenifheid meekomt van de binnenkant van de schil van het blad. Breng de gel met schone handen aan op de geïrriteerde plekken. Het voelt wat koel en nat aan, maar 't neemt snel je lichaamstemperatuur aan. Klein nadeeltje is dat je vanwege de vochtige gel misschien wat vaker van slipje moet wisselen omdat 't dragen van inlegkruisjes/maandverband af te raden is bij genitale irritaties. Je merkt vanzelf wel welke hoeveelheid je prettig vindt om aan te brengen. Meestal geeft 's
morgens en 's avonds wat aanbrengen al verlichting.
Nooit wassen met zeep, altijd voorzichtig met een nat washandje ozid en voorzichtig droogdeppen bv met een ander schoon washandje en deze daarna in de was dus niet weer 'n keer gebruiken.
Probeer daarnaast elke dag 'n paar eetlepels ongebroken lijnzaad te nemen (innemen met voldoende water) en neem elke dag
'n eetlepel tarwekiemen en 1 softgelcapsule vit. E (drogist, gez.h.winkel, webshop).
In deze produkten zitten stoffen die heilzaam zijn voor zowel 't slijmvlies/de huis als voor de vrouwelijke geslachtsorganen.
Wat de oorzaak van je klachten is is onduidelijk, en ik weet ook niet wat je leeftijd is. De antibioticum die je genomen hebt kan er hoed mee te maken hebben. Als vrouwen richting/in de overgang zijn kan dit ook meespelen. Iig zou het je wellicht verlichting van die verschrikkelijk nare klachten kunnen geven.
Je zou ook PEA-crème kunnen gebruiken, google daar maar eens op. Omdat ik zelf al veel baat heb bij bovenstaande tips heb ik deze crème zelf nog niet gebruikt, maar dat schijnt ook bij sommige mensen te helpen. Veel succes!

Toegevoegd na 15 minuten:
'groenifheid' moet ui'aard 'groenigheid' zijn, 'huis': 'huid', 'hoed': 'goed'.
Tip: voor 't slapen gaan kun je ruim AloëVera-gel aanbrengen omdat je er 's nachts toch niks van merkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
"Snijd een stukje af van de stengel", schrijf je.
Stengel? De aloe vera maakt alleen stengels wanneer hij bloeit. Ik denk niet dat je die bloeistengel kunt gebruiken. Volgens mij wordt de aloe-vera-gel uit het blad gewonnen, niet uit de stengel. Overigens werkt aloe vera niet vanwege de stoffen die erin zouden zitten, maar vooral omdat het een verkoelende en verzachtende creme is. Elke creme die verkoelend en verzachtend werkt heeft dus hetzelfde effect.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed dat je het zegt, ik bedoel idd het blad, dat klopt, daar heb ik het later in de tekst ook over. Het gaat dus om de gel die besloten ligt in het dikke vlezige blad van de Aloë Vera. Dat elke creme die verkoelend en verzachtend is het zelfde heilzame effect heeft ben ik (uit ervaring!) niet met je eens, en van AloëVera is het bekend dat het genezende eigenschappen heeft, ook al weet men nog niet precies wélke stoffen dat allemaal zijn. De aanwezigheid in Aloë Vera van bv , Acemannan (groep van polysacchariden) zou een direct effect hebben op de cellen van het immuunsysteem etc. (bron: food-info.net)
Cryofiel
8 jaar geleden
"zou een direct effect hebben" betekent: "er zijn mensen die geloven dat ...". Heeft het een effect? Niet veel. Althans, zo weinig dat er bij echte waarnemingen niet veel te zien is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
" De aanwezigheid in Aloë Vera van bv , Acemannan (groep van polysacchariden) zou een direct effect hebben op de cellen van het immuunsysteem etc. (bron: food-info.net)" In de literatuur staat acemannan beschreven als een immunostimulant. Dat zou in dit geval de klachten enkel verergeren door ontstekingsreacties.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sebas86, ook dit kun je vinden over Acemannan: Many Benefits of Acemannan
Following are a few of the
important functions of Acemannan as well as other constituents of
aloe vera. Anti-viral. Make cells more resistant to viruses and pathogenic bacteria, by incorporating themselves into cell walls.
Improves overall cellular metabolism and functioning
Anti-inflammatory. Reduces inflammation
Provides critical lubrication of joints; helping to prevent arthritis and to heal it once it has developed
Aids in the absorption of water, minerals and nutrients in the GI tract
Reduces pain
Improves vascular flow
Reduces scarring
Improves macrophage activity as much as tenfold
Enhances macrophage effectiveness in modulating the entire immune system
Enhances macrophage effectiveness in stimulating, producing, and releasing antibodies
Increases the body’s own production of interferon, interleukins
Increase the number of antibody forming T-cells in the spleen
Increases the number and activity of killer T-cell and increase monocyte activity
Anti-fungal. Fights fungal infections, such as: Athlete’s foot, Ringworm, Pruritus anivalvae, Balnea, Essential Pruritus, and Vaginal yeast infections
Helps heal athletic injuries such as: Muscle cramps, Sprains, Strains, Bruises, Swelling, Soreness, Tendonitis, and Bursitis.
Soothes and promotes the healing of intestinal disorders such as: Indigestion, Heartburn, Hyper-acidity, Peptic and Duodenal Ulcers, Colitis, and Hemorrhoids
Helps with kidney disorders
Helps with diabetes
Anti-parasitic.
Speeds wound healing by as much as 35%
Reduces allergic reactions
Stimulates bone marrow activity
Anti-aging properties. Stimulate fibroblasts to release collagen and elastin to make new tissue
(Bron: exhibithealth.com) See more at: http://www.exhibithealth.com/general-health/what-is-acemannan-980/#sthash.hgmdYRba.dpuf
Cryofiel
8 jaar geleden
Op Internet kun je heel veel vinden. De site die je noemt is een commerciële site van een "naturopaat", een soort natuurgenezer. Ze schrijft onder andere over "elektrosmog" - een denkbeeld dat weliswaar populair is in bepaalde kringen, maar dat geen enkele onafhankelijke onderbouwing heeft. Hetzelfde zou dus best wel eens kunnen gelden voor jouw citaat. Een paar van de dingen die jij citeert vormen nu net het probleem dat Sebas86 beschrijft: het klinkt weliswaar alsof het stimuleren van het immuunsysteem altijd goed zou zijn, maar de werkelijkheid is een stuk genuanceerder. Kortom: ga je af op je gevoel ("een geactiveerd immuunsysteem is altijd goed"), of ga je af op gefundeerde inzichten ("een geactiveerd immuunsysteem kan erg vervelende chronische ontstekingen veroorzaken")?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het verbaast me dat tegen gaan van tumor groei niet in dat rijtje genoemd wordt. Een stof kan, in dezelfde dosis, niet zowel een immuunstimuleerde als ontstekingsremmende werking hebben. Die twee gaan samen. Veel van de punten die je noemt zijn daardoor tegenstrijdig. Klinkt te mooi om waar te zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou zeggen: geef de vraagstelster eerst zelf de ruimte om Aloë Vera mbt haar klachten uit te proberen als ze daar behoefte aan heeft. Wrsch zijn jullie van het mannelijk geslacht, cryofiel en sebas86 en hebben jullie geen idee hoeveel hinder zij van haar klachten ondervindt...Waar het om gaat is dat zij er mogelijk baat bij heeft, of dat nou Aloë Vera of een ander produkt betreft wat haar wellicht zou kunnen helpen.
Cryofiel
8 jaar geleden
"Ik zou zeggen: geef de vraagstelster eerst zelf de ruimte" Hoe kom je erbij dat wij haar geen ruimte zouden geven? Wij geven haar alle ruimte. Het is aan haar om een keuze te maken. Het enige wat wij doen is extra informatie aandragen. Geef ons alsjeblieft de ruimte om haar te voorzien van die extra informatie. Ik hoop van harte dat je geen censuur wilt toepassen... -- "Wrsch zijn jullie van het mannelijk geslacht, cryofiel en sebas86 en hebben jullie geen idee hoeveel hinder zij van haar klachten ondervindt" Je legt ons gedachten in de mond die wij niet hebben (ik althans niet, en ik neem aan dat voor Sebas86 hetzelfde geldt). Dat is een truc die vaak wordt gebruikt om de tegenstander onderuit te halen: doe alsof de tegenstander iets onacceptabels zegt, en val die tegenstander daar vervolgens op aan. Er is echter geen reden om ons als tegenstander te zien. Daarmee verdwijnt ook de reden om ons aan te vallen en/of onderuit te halen. Jij voegt jouw ideeën toe, wij voegen onze ideeën toe. Zo creëren we gezamenlijk een totaalplaatje dat breder is dan jouw of onze ideeën afzonderlijk. Ik zie dat als een gunst richting vraagstelster. Hoe meer visies we zo verzamelen, hoe completer haar beeld wordt, en hoe beter gefundeerd zij een keuze kan maken. Daar kan toch niemand tegen zijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja joh, gooi er wat dooddoeners tegenaan. Nergens hebben Cryofiel of ik aangegeven dat het niet het proberen waard is. En als ik de problemen van de vraagsteller niet serieus zou nemen, dan neem ik niet de tijd om te reageren. Waar het om gaat is dat je het wil ondersteunen met wetenschappelijke argumenten. Daar kan je dan weerstand en tegenargumenten tegen komen. Zo gaat dat in een discussie.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor deze tip. Ik had ook onverklaarbare klachten (geen candida) en de verse Aloë Vera geeft meteen verlichting van het branderige gevoel. Andere (vaginale) verkoelende en verzachtende cremes deden dit niet. Super!