Hoe weet een mug of iemand gestrest is?

Was net op tv dat muggen mensen die gestrest niet steken maar niet gestreste mensen wel. Maar hoe kan die mug dat nou weten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
AWM
13 jaar geleden
Welk geweldig programma heeft dit uitgezonden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof die hele stelling niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echt waar met jack spijkerman op rtl4
AWM
13 jaar geleden
Oh, dan is het waar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haalt die zijn vragen dan niet van GV??
In voorstukjes al een paar keer GV-vragen voorbij zien komen - of is het omgekeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heeft hij er niet bij gezegd
maar er komen idd wel vragen na het programma die in de uitzending geweest zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee jack haalt zijn vragen meestal uit de boekjes.. quest en kijk en wetenschap etc, dan komen ze vanzelf weer hier terecht. Tocht klopt het niet.. ik ben een stress kikker en mij man totaal niet en ik wordt altijd lek geprikt. Misschien dat ik altijd heel relaxed slaap :-) anders kan ik het niet verzinnen.

Het beste antwoord

Mensen die gestresst zijn ruiken door de adrenaline die
ze via zweet (angstzweet) uitwasemen. Verder hebben ze een hogere hartslag en wat meer doorbloeding van de huid.
Dit laatste is voor de mug handig, een bloedvat is met meer succes aan te prikken.
Die kleine rotzakken zijn nog slim ook.
Als er twee mensen naast elkaar liggen , gaat de voorkeur uit naar de warmste persoon.
Die zegt dan zoet bloed te hebben , maar dat is onzin.
Bij keuze gaat de mug voor de hoofdprijs.
Muggen zijn dus zeer geraffineerde jagers.
Als er gemept wordt, zijn ze ineens allemaal weg.
Is dat slim of niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geur.

Muggen selecteren hun prooi op basis van interessante chemicaliën. Bij stress is de hormoonhuishouding in het lichaam anders dan in rust. Dit zorgt ervoor dat er andere chemicaliën van de mens afkomstig zijn.

De mens merkt hier weinig van, maar voor muggen, die hier actief op zoeken, is het een wereld van verschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de smanesteelling van het bloed, maar dat is niet de engie reden ook voeding en mogevingsfactoren spelen een belangrijker rol.