Mijn broer is wederom erg ziek en nu enorm depressief. Hoe kan ik hem het beste oppeppen iemand een idee?

Dit is hem overkomen en nu een epilepsie aanval eroverheen met uitval rechter gedeelte lichaam http://www.leerwiki.nl/Wat_is_ADEM

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK wens je veel sterkte voor jou en je broer, mooi dat je deze vraag stelt! +

Het beste antwoord

Er voor hem zijn is het belangrijkste.
Met hem afleiden kom je er niet en alleen opbeuren wert niet.
Hij zal juist een schouder nodig hebben en samen eens flink uithuilen helpt jullie beiden beter.
Bij anderen houdt hij zich flink, bij zijn eigen broer moet hij juist ook zijn verdriet kunnen uiten, anders komt hij vermoedelijk niet van zijn depressie af.
Overigens komt depressie vaak bij zware epilepsie voor.
Dat is geen wonder met zoveel functieverlies, en dan hebben we het nog niet eens over het cognitieve gedeelte.
Bezoek hem -indien mogelijk- buiten de reguliere bezoekuren.
Je kunt daarvoor afspraken maken met de verpleging.
Ook zij weten dat dit contact voor je broer erg belangrijk
is en hij hoeft zich dan niet te schamen voor een behuild gezicht tijdens bezoekuren en hebben jullie het rijk alleen.
Vergis je niet hoe belangrijk je voor je broer bent, je kunt hem helpen zichzelf terug te vinden als je zelf sterk genoeg bent deze situatie aan te kunnen.
Mooi weer spelen en uitjes (voor zover uberhaubt mogelijk) kun je beter aan anderen overlaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door er voor hem te zijn .
Ook in zwaaren tijden . ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door naar hem te luisteren en er voor hem te zijn. Probeer te praten over zijn intresses,neem hem een dagje mee naar iets wat hij geweldig vind. Kortom er voor hem zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of hem gewoon ongelofelijk verassen dat doet gezonde mensen al heel goed laat staan de minder gezonde. Sterkte voor jou en je broer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het beste bij hem zijn en samen iets gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je verhaal gelezen. het is wel eng. Omdat hij niet kan spreken, kan er best aanbieden:

Je kan dus gebarentaal leren en hij zal komende maanden moeten leren met zijn ziekte. Door hersenvliesontsteking zal hij waarschijnlijk ook slechter horen,zodat hij kan niet praten of begrijpen.