Vooral na het douchen of zweten heb ik in mijn gezicht, arm, been, rode vlekken op mijn huid. Iemand dezelfde ervaring?

Lijkt op eczeem maar dat heb ik volgens mij nooit gehad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ja, ik heb hetzelfde.

Heel dicht onder je huid lopen allemaal bloedvaatjes. Die bloedvaatjes verwijden zich bij warmte.. et voila.. een rode vlek op de huid.
Ik heb een vrij dunne kwetsbare huid die al snel verkleuringen geeft bij stoten etc maar dus ook tijdens of direkt na douchen. Soms jeuken de plekken ook. Maar bij mij gelukkig maar van heel korte duur.

Minder warm douchen helpt me.

Zweten doe ik nauwelijks tenzij het een erg warme zonnige dag is. Als ik dan die plekjes krijg duurt de verkleuring en de jeuk langer.

Op zich een onschuldig fenomeen, maar wel in de gaten houden.
Als de verkleuring en/of de jeuk lang aanhoudt ga dan even langs bij de huisarts.
Er zijn wat huidziektes die dezelfde verschijnselen hebben.

Verwaarlozing betekent in dat geval vaak verergering.. en dat wil je natuurlijk niet.

Maar zoals jij het beschrijft lijkt het erg op mijn onschuldig " probleempje". Lastig, vlak voor je uitgaat bv.. meer niet.

Voor de zekerheid deze link.

http://www.huidconsult.nl/portal/index.php/Weetjes/Weetjes/Rode-vlekken-door-warmte.html

Toegevoegd na 6 minuten:
Misschien leuk om te weten.

Je kent het gezegde, ruwe bolster blanke pit?

Iemand zei me eens dat mijn tere huid een teken van een pittig karakter was.
Hij trok de vergelijking met vruchten.

Vruchten met een zachte kern hebben een harde schil
Vruchten met een harde kern hebben een zachte schil.

De schil hoeft de kern minder te beschermen.. de kern treed makkelijker naar buiten en redt zich wel.

Of t waar is? Geen idee.. maar in mijn geval klopt het aardig.. ik kan een pittige tante zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk antwoord Gee!+

Andere antwoorden (4)

Ik heb dit ook, ik denk dat dit komt door extra bloedstrooming onder de huid.
dit komt zeker door warmteverschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken het vraag bij je huisarts om Cremor hydrocortisoni 10 mg/G phc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je probleem vertellen en om deze creme vragen, je huisarts legt het je wel uit
soms heb ik dit ook als ik gedoucht heb, dit komt door het warme water bij mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter heeft het ook en het trekt ook zo weer weg, wij denken de warmte.