Wat te doen bij teveel zilvernitraat op de huid?

Hoi hoi.

Had even een vraagje.

Ik heb wildgroei bij mijn teen nagel behandeld met zilvernitraat.
Nu lijkt het iets te diep zijn gegaan.
En doet het goed pijn.
Ook is er rond de nagel toch zilvernitraat lang gegaan. Ondanks het afschermen met sudo om mn nagel en ander huid te beschermen.

Wat kan ik doen om de pijn te verlichten?
Is het nu gewoon afwachten todat de huid weer hersteld of heb ik nu ook een ander probleem?

Gr Reyna

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor degene die dit gebruik misschien raar vinden:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zilvernitraat Het is goed oplosbaar in water, dus spoelen en/of een voetenbakje nemen.
Ondertussen is de vraag een uur geleden gesteld, dus geen idee of dat nu nog zin heeft.

Antwoorden (1)

Een éénmalige blootstelling aan zilvernitraat werkt alleen irriterend op je huid. Dat gaat vanzelf weer over en leidt niet tot blijvende schade. Volgende keer wel direct spoelen met veel water, minstens 20 minuten. Zo lang onder de douche helpt even goed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik gebruik het als wondgenezing. En kwam er later pas achter dat het uitgelekt was langs mn nagel rand.
De wond die ik behandel is nu keihard en pijnlijk. Vraag me af of het wel goed gaat op deze manier :/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je niet direct na het morsen gespoeld hebt kan je het beste doen wat het chemiekaartenboek in dit geval aanraadt: een arts raadplegen. Morgen naar de huisarts dus.
Reddie
8 jaar geleden
Zilvernitraat werd vroeger gebruikt om wratten weg te branden.
Zie ook de link van Jackd.
Niet echt geschikt voor wondgenezing, dus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ook voor wondgenezing in bepaalde gevallen en in de vraag ging het over wildgroei.
http://www.wondbedekkers.nl/keuzetabel/wondzorg/zilvernitraatstift.htm