Mag je zelf kiezen of je verder gaat met beugelbehandelingen nadat je budget die door je verzekering is vergoed?

Ik heb een slotjesbeugel en een buitenbeugel. De slotjesbeugel dien ik twee jaar te dragen en de buitenboordbeugel diende ik een jaar te dragen. Het probleem is dat ik de buitenbeugel niet goed draag. Dit komt vooral door de druk en stress. Dus na twee jaar draag ik de buitenbeugel nog steeds niet goed. En ik kan mijn gedrag niet veranderen. 03-10-2015 is het precies twee jaar geleden dat ik die twee beugels draag en ik zie maar een beetje verschil aan mijn gebit. Ook is het zo dat ik laatst een brief heb gekregen waarin stond dat mijn budget bijna op was die vergoed was door de verzekering. Dat vind ik opzich geen probleem. Ook stond er in dat wanneer ik de beutenbeugel niet goed ga dragen de laatste maanden, dat een belemmering kan vormen op mijn eindresultaat. Toen ik dat las schrok ik niet ofzo, want het boeide me niet meer hoe mijn tanden er uit gaan zien in oktober. Maar waar ik nu mee zit. Stel in oktober gaan ze naar mijn tanden kijken en gaan ze de conclusie trekken dat er niks is veranderd in de twee jaar dat ik mijn behandelingen deed. Mag ik dan zelf beslissen of ik door ga met de behandelingen of dat ik gewoon ga stoppen met de behandelingen. Mijn budget is in oktober op en als ik door zou gaan zou ik meer moeten betalen. Maar dat wil ik niet. Dus mijn vraag aan jullie is; mag ik zelf kiezen of ik door ga met de behandelingen nadat mijn budget op is of MOET ik doorgaan tot de orthodontiste tevreden is met mijn gebit.ik wil niet verder

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dat bepaal je 100% zelf.
Een arts mag niks tegen jouw zin in doen.

De enige uitzondering is als je een gevaar bent voor jezelf of je omgeving. En zelfs dat gaat ver, gedwongen behandeling kan alleen bij tussenkomt van een rechter, bij acuut gevaar mag er iets meer. Dat is hier natuurlijk niet aan de orde.

Toegevoegd na 4 minuten:
Goeie uitleg trouwens, was in dit geval niet nodig, maar daardoor nog wel een tip.

Geef dit op tijd door aan de orthodontiste als je binnen je budget wilt blijven.
Ook het eruit halen en mogelijke andere dingen kosten geld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Super dankjewel!