Ik denk omdat je los laat, jezelf de ruimte geeft om het te laten gaan.

Als je ontlast, onspan je dat gebied om het vrij te laten komen of je voert juist druk uit en zo onstaat het dat je urine ook laat lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik weet niet of dat echt wel moet. Bij mij werkt het juist andersom. Als ik ga zitten om te onlasten (lekker relaxed met een sudokootje en een biertje), moet ik altijd, automatisch, eerst plassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de vraagstelster op een andere frequentie opereert.. Wat zou (*_*) betekenen denk je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"met een biertje" .... :-)
Er komt nu meer ruimte vrij om de laatste rest plas te lozen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is een suggestive vraag... er is geen waarom-antwoord bij je vraag omdat je stelling niet klopt...

bij jou is het misschien zo, maar bij mij zeker niet...
bij mij gaat defaecatie en mictie onafhankelijk van elkaar...

zo... als je nu de betekenis van die 2 'moeilijke' woorden even opzoekt, heb je weer wat geleerd en daar gaat het bij GV om...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent op de plaats en zit in de situatie om "alles in een keer "te doen.
Je lichaam geeft dan extra aandrang, je weet immers niet wanneer zich weer een gelegenheid voor doet.
Gelukkig denkt je lichaam zelf beter om je dan je verstand doet en bespaart je moeite en denkwerk.
Het goed leegplassen, wat prima tijdens het drukken gaat
zorgt er ook voor dat de laatste restjes urine uit het systeem gaan, wat oa. kan helpen nierstenen te voorkomen.
Het is ook zuiniger, je hoeft maar een keer door te trekken en maar een keer te betalen bij een gelegenheid.
Je lichaam is een hoop troep kwijt en kan dan weer een poos verder.