waarom moeten we altijd?? nadat we ons ontlast hebben(*_*) plassen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk omdat je los laat, jezelf de ruimte geeft om het te laten gaan. Als je ontlast, onspan je dat gebied om het vrij te laten komen of je voert juist druk uit en zo onstaat het dat je urine ook laat lopen.

Ik weet niet of dat echt wel moet. Bij mij werkt het juist andersom. Als ik ga zitten om te onlasten (lekker relaxed met een sudokootje en een biertje), moet ik altijd, automatisch, eerst plassen.

Er komt nu meer ruimte vrij om de laatste rest plas te lozen

dit is een suggestive vraag... er is geen waarom-antwoord bij je vraag omdat je stelling niet klopt... bij jou is het misschien zo, maar bij mij zeker niet... bij mij gaat defaecatie en mictie onafhankelijk van elkaar... zo... als je nu de betekenis van die 2 'moeilijke' woorden even opzoekt, heb je weer wat geleerd en daar gaat het bij GV om...

Je bent op de plaats en zit in de situatie om "alles in een keer "te doen. Je lichaam geeft dan extra aandrang, je weet immers niet wanneer zich weer een gelegenheid voor doet. Gelukkig denkt je lichaam zelf beter om je dan je verstand doet en bespaart je moeite en denkwerk. Het goed leegplassen, wat prima tijdens het drukken gaat zorgt er ook voor dat de laatste restjes urine uit het systeem gaan, wat oa. kan helpen nierstenen te voorkomen. Het is ook zuiniger, je hoeft maar een keer door te trekken en maar een keer te betalen bij een gelegenheid. Je lichaam is een hoop troep kwijt en kan dan weer een poos verder.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100