Kan je een tattoo over littekens laten zetten?

Ik heb een (vind ik) best wel lelijk litteken op de achterkant van mijn schouder, dus ik zit er over te denken om er een tattoo over te laten zetten. Is dat niet schadelijk voor je? En doet dat meer pijn dan op een normale plek of maakt dat niet uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.2K

Het beste antwoord

Je kunt in principe over elk litteken of straie heen tatoeeren maar:

- als het litteken 'op' je huid zit dan blijf je de verdikking zien.
- het litteken moet ouder dan 1.5 tot twee jaar zijn, zodat het zijn uiteindelijke vorm heeft gekregen, anders krimpt je litteken nog en het deel van je tattoo op je litteken dus ook en trek je het plaatje uit verhouding.
- mensen die nog in de groei zijn (kinderen of jong volwassenen) kunnen beter wachten tot ze uitgegroeid zijn om de reden hierboven
- de kleur kan op het litteken lichter uit vallen maar je kunt bij een goede tatoeerder later terug gaan en de tint op het litteken opnieuw ietsje donkerder laten zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand vindt dat ik een (deels) foutief antwoord heb gegeven, leg het dan even uit i.p.v. alleen te minnen. Dan leer ik ook nog eens wat!

Andere antwoorden (2)

het kan, is niet veel pijnlijker, maar word gruwelijk lelijk. er zullen dus ook weinig tattooeerders zijn die dit doen. je kunt hem wel verwerken in een tattoo, of op je andere schouder een mooie tattoo, die de aandacht wegtrekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een tattoo laten zetten over een litteken alleen doet niet iedere tatoeeerder het. Het litteken moet wel ouder dan 2 a 3 jaar zijn.
Ook kan het zijn dat de inkt niet houd in het litteken weefsel.
Vaak kan het wel maar is het op eigen risico