Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zou iemand mij meer kunne vertellen over de true mirror en de werking daarvan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit wordt ook wel een 'niet spiegelende spiegel' genoemd. Hij spiegelt namelijk het beeld dat je ziet, niet. In tegenstelling tot een gewone spiegel.
Je krijgt een 'true mirror' door twee gewone spiegels in een hoek van 90 graden tegen elkaar aan te zetten.
Als je recht tegenover de spiegel staat zie je jezelf in twee spiegels, maar spiegelen die spiegels ook nog. Daardoor zie je een niet gespiegeld beeld (maar wel in tweeën gesneden, zie de toegevoegde afbeelding van de pen). Maar als je 'first surface mirrors' gebruikt (een spiegel zonder glas eroverheen) kan je die naad onzichtbaar maken.

Je kan ook een 'true mirror' maken door een gebogen spiegel te gebruiken. Je moet dan wel op een bepaalde afstand van de spiegel staan, anders spiegelt hij gewoon.

In de andere afbeelding een plaatje van wat wat reflecteert en hoe het komt dat je het beeld niet gespiegeld ziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hé, hij heeft de afbeeldingen niet geplaatst...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En het lukt me ook niet meer om ze erbij te krijgen. Dus voor de afbeeldingen zou je even op de 2e bronvermelding moeten klikken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus door die true mirror krijg je te zien hoe anderen jouw zie ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je daarmee bedoelt: Zien anderen mijn in spiegelbeeld of niet. Als ik naar jou zou kijken, zou ik jou niet in spiegelbeeld zien. Dus inderdaad net zo als in een true mirror.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke bedankt

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding