Wat is de meest voorkomende natuurlijke dood?

Weet jij het antwoord?

/2500

wanneer je hart stopt te kloppen.

Ernstig zuurstofgebrek in de hersenen. Dan ben je hersendood en dat is onomkeerbaar. Dat wordt weliswaar veroorzaakt door oa. hartstilstand, maar dat komt vaak voort uit de pech dat er geen reanimatie kon worden (werd) ingezet. Bij hartstilstand is zeker in de eerste minuten de kans op overleven (een succesvolle reanimatie)groot. Dan is hartstilstand dus geen doodsoorzaak. Na een aantal mintuten zet men geen reanimatie meer in, dit is mede ingegeven vanwege het feirt dat de hersenen dan al flink beschadigd zullen zijn en de kwaliteit van leven bij een alsnog succesvolle reanimatie laag zal zijn. Ik ken mensen die na langere tijd hartstilstand gereanimeerd zijn maar daarna bleek de persoon in kwestie GEN herinneringen meer te hebben en wist dus niet eens wie hij zelf was. Dat was voor hem en zijn familie ontstellend verdrietig. Na vijf jaagr geleefd te hebben als een totaal vervreemde is hij overleden. Zijn hersenen waren vijf jaar eerder dus al voor een groot deel gestorven. Men heeft lering uit dit soort droevige situaties getrokken en daar het beleid op aangepast.

Nou...dat is bijna uitgestorven. Een ,natuurlijke, dood. Dus gewoon van ouderdom, zou ik zeggen. Dat betekent het voor mij althans...natuurlijke dood. Zonder een ziekte. Tegenwoordig loop je meer risico om op een NIET natuurlijke manier dood te gaan. Jong en oud, man en vrouw, kind en dier, homo en hetero, het maakt allemaal niets uit...1 gestoorde gek op straat of 1 met verlof...en je kan de volgende zijn. Elke dag valt er een dode hier in Nederland, door geweld om het leven gekomen. Dat was 30 jaar geleden toch echt niet. Groetjes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100