Hartstilstand.
amc
14 jaar geleden
Kanker is de meest voorkomende doods oorzaak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
sterven aan kanker is volgens mij ook een natuurlijke dood, in tegenstelling tot een onnatuurlijke dood dmv geweld bijvoorbeeld.
Rieneke1
14 jaar geleden
okee, ben benieuwd :)
Rieneke1
14 jaar geleden
ben even gaan zoeken.
de inspectie voor de volksgezondheid hanteert de definitie; een dood uitsluitend door een spontane ziekte of ouderdom.
wanneer je hart stopt te kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ouderdom.
Als het lichaam op is, versleten.
Heel vaakt blijkt daar dan bij oude mensen een vorm van kanker te zitten, die bij leven niet eens geconstateerd is.
Wat dan precies de doodsoorzaak is, de kanker of een andere reden dat doet er dan niet zo toe.

Citaat:
De Wet op de lijkbezorging bevat geen definitie van een natuurlijke dood. Er is bij de geneeskundige inspectie voor de volksgezondheid wel een definitie in omloop, waarbij een `natuurlijke dood` is: `ieder overlijden dat het gevolg is van uitsluitend een spontane ziekte of ouderdom`. Dat is waarschijnlijk de definitie die u bedoelt.
De elementen `uitsluitend` en `spontaan` zijn daarin hard. Keihard zelfs. Niet uitsluitend en niet spontaan is geen natuurlijke dood`. Als er twijfel is of zelfs twijfel mogelijk is, is het voor de wet een niet-natuurlijke dood.

mr W.G.H.M. van der Putten
18 november 2000
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ernstig zuurstofgebrek in de hersenen.
Dan ben je hersendood en dat is onomkeerbaar.
Dat wordt weliswaar veroorzaakt door oa. hartstilstand, maar dat komt vaak voort uit de pech dat er geen reanimatie kon worden (werd) ingezet.
Bij hartstilstand is zeker in de eerste minuten de kans op overleven (een succesvolle reanimatie)groot.
Dan is hartstilstand dus geen doodsoorzaak.
Na een aantal mintuten zet men geen reanimatie meer in, dit is mede ingegeven vanwege het feirt dat de hersenen dan al flink beschadigd zullen zijn en de kwaliteit van leven
bij een alsnog succesvolle reanimatie laag zal zijn.
Ik ken mensen die na langere tijd hartstilstand gereanimeerd zijn maar daarna bleek de persoon in kwestie GEN herinneringen meer te hebben en wist dus niet eens wie hij zelf was.
Dat was voor hem en zijn familie ontstellend verdrietig.
Na vijf jaagr geleefd te hebben als een totaal vervreemde
is hij overleden.
Zijn hersenen waren vijf jaar eerder dus al voor een groot deel gestorven.
Men heeft lering uit dit soort droevige situaties getrokken en daar het beleid op aangepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebrek aan asem.

Daar ging vroeger iedereen aan dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu nog steeds
De natuurlijkste dood is als je tijdens het slaapen gaat sterven.
Dat betekent als je slaapt dat je hart dan in eens stil blifft staan en je niet meer wakker wordt, omdat je dan dood bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 kanker

2 hartaanval

3 ouderdom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou...dat is bijna uitgestorven. Een ,natuurlijke, dood.
Dus gewoon van ouderdom, zou ik zeggen.
Dat betekent het voor mij althans...natuurlijke dood.
Zonder een ziekte.
Tegenwoordig loop je meer risico om op een NIET natuurlijke manier dood te gaan. Jong en oud, man en vrouw, kind en dier, homo en hetero, het maakt allemaal niets uit...1 gestoorde gek op straat of 1 met verlof...en je kan de volgende zijn.
Elke dag valt er een dode hier in Nederland, door geweld om het leven gekomen. Dat was 30 jaar geleden toch echt niet. Groetjes.