Knie dik, erg pijnlijk, rood en warm. Kan slecht lopen, vanmorgen begonnen. Weet iemand wat ik hiermee moet doen? Juist bewegen of hooghouden

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weet je of je je gestoten hebt, of heb je vreemde bewegingen gemaakt gisteren?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goeie kans op:
https://www.thuisarts.nl/knieproblemen/ik-heb-ontstoken-slijmbeurs-in-knie
Maar er zijn meer opties, in eider geval rustig aan doen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Huisarts
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@crea , Ik heb me niet gestoten, wel een actieve dag. Voor de eerste keer longboarden gedaan, en na een lange tijd weer naar het werk gefietst. Maar kan mij verder geen trauma herinnerden Ik zal morgen naar de dokter gaan, zondag is alleen spoed, wou graag weten of ik er nu al wat aan kan doen. Bedankt jackd, ik ga dat eens nakijken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan kan het ook een simpele overbelasting zijn.
Huisarts is dan niet nodig, maar voor de zekerheid wel doen en die kan je ook vertellen wat je wel en beter niet kan doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rustig aan doen, maar wel bewegen.
flyingcrow
8 jaar geleden
Naar de dokter gaan.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk iets ontstoken, verstapt,verrekt of beschadigd ? Been omhoog, rusten en koelen tegen de zwelling, en morgen als het niet over is een afspraak maken met de huisarts is het beste wat je kunt doen.
Wanneer je echter bekend bent met gewrichtsonstekingen (zoals bij reumatische aandoeningen) kun je in plaats van koelen de knie beter warm houden. Weet je niet wat je moet doen, doe dan niets en rust, met je been omhoog.

Met rusten terwijl je zou moeten bewegen doe je minder kwaad dan met bewegen terwijl je zou moeten rusten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je schrijft dat je flink meer hebt belast dan normaal. De nu plotselinge zwelling doet denken aan een overbelastingsklacht en zo te zien is het een bursitis prepattelaris. Eigenlijk zou ik dan een foto willen zien recht van voren, maar ik denk dat dat het is. Het gaat dus om een slijmbeursontsteking van een slijmzakje dat zich voor de knieschijf bevindt. Daarin zit een vocht dat het gewricht helpt smeren. Dat slijmzakje, ofwel bursa , kan gaan ontsteken en fors opzwellen. De beste remedie nu is koelen. Als de zwelling niet afneemt is het mogelijk de bursa leeg te zuigen met een naaldje en dan wat medicament inspuiten ( kenacort) . Je bent er dan meestal gelijk van af. Nu even kalm aan doen.