Kan keelpijn een symptoom zijn van magnesiumtekort?

De laatste tijd voel ik me niet helemaal top en er werd geopperd dat ik magnesiumtekort zou hebben. Ik heb veel van de symptomen die aangegeven worden (hoofdpijn, spastische spieren etc.) , maar ik heb ook erg veel keelpijn en dat staat niet bij de symptomen vermeld.

Heb ik nou gewoon kou gevat, of kan keelpijn ook bij magnesiumtekort horen? Of moet ik met mijn klachten toch ergens anders zoeken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Antwoord: Ja, keelpijn kán een symptoom zijn van magnesiumtekort (zie bron voor alle mogelijke symptomen).
Tip: Je ziet dat de symptomen erg uiteenlopend zijn. Jouw symptomen kunnen ook prima bij iets anders passen. Ga hiervoor langs je huisarts en leg de vraag voor aan hem/haar.