wat heb ik in me oor ?

Toen ik 8-9 jaar was.

Speelde ik op de camping maar me hond die beet me linker oorbel eraf.

maar na zoveel weken/maand.
zit er iets in dat steeds terug komt.
en als ik er op druk gaat het ontsteken & komt er klein beetje slijm uit( echt heel weinig).

Iemand ervaring hiermee of het kwaad kan ofzo.

Toegevoegd na 34 seconden:
Natuurlijk niet in me oor.

maar in het oorbel-gat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Misschien is het handig om dit even aan je huisarts te laten zien.
Ben je na het stoeien met je hond wel bij een huisarts geweest om een tetanus prik te halen?
Honden (beesten) hebben veel bacteriën in hun bek, wat ontstekingen kan geven.
Misschien is dit de oorzaak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wil natuurlijk niet aangeven dat je naar een arts moet als je met een hond hebt gespeeld, maar omdat hij je oorbel er af beet :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je nee, dat je niet bij de dokter bent geweest?
Ga er maar even heen morgen, en vertel hem het verhaal maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben er gister nog geweest, ben geen ziekenhuis patiënt.
Ik mankeer weinig dus wil er ook niet dagelijks heen :) Maarja zal het wel is vertellen in 2010. dodelijk is het niet anders had ik het niet kunnen na vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shit...... Druk ik gewoon op die min :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, als je er gister bent geweest, is deze vraag van jouw eigenlijk overbodig.. Mooi is dat, op de min drukken :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach jij hebt punten zat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Dirk, voor de moeite..
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje loes! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik compeseer het -tje wel. 1 punt dat niet klopt: als je 7/8 bent krijg je (meestal) geen tetanusprik, omdat je die bescherming al hebt (geloof ik).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dirk14. Min duimpjes gaan niet van de punten af, maar van het antwoordgemiddelde cijfer van loes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank jullie wel, ik moest ook wel een beetje lachen hoor
"ach jij hebt punten zat", het knulletje.. :)

Andere antwoorden (4)

Mijn idee is om het oorbelgaatje dicht te laten groeien en gewoon daarna een nieuwe te laten schieten :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is toch geen antwoord op de vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GVD! ik ben bijna 17. het toen ik 8 was, dat is bijna 10 jaar geleden.
Denk dat die wel dicht is ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dirk14..... Niet echt een leuke reactie! Dan moet je zelf je leeftijd in je profiel zetten, dat kan Baske niet ruiken natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want in je vraag zeg je ook; toen ik 8 of 9 was..maar na zoveel weken-maand...Dit geeft aan dat je een jaar of 9 bent.
Je taalgebruik geeft ook niet aan dat je 17 bent!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben geen 17 , 16 ik zeg bijna.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ging er van uit dat je die oorbel al die tijd erin had zitten. Ik heb mijn reactie geplaatst omdat ik met diverse piercings en oorbellen best 't een en ander op dat gebied heb meegemaakt. Het was dus, zoals iedere amoebe zou hebben begrepen, goed bedoeld. Je bovenstaande gevloek en commentaar sieren je geenszins, je zou je moeten schamen.
Dat is gewoon huidssmeer, als je een oorbelgat hebt en er een tijd niets in zit en je doet er weer een oorbel in dan zit er ook van dat witte spul in. Het is vies en ga je er aan peuteren dan ontsteekt het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt,ik heb al 30 jaar oorbellen maar heb er nog regelmatig last van,vooral tijdens verminderde weerstand.
Gaat vanzelf weer over.
Ik heb toch het idee dat een dan een kleine onsteking ontstaat.
Als je oorbelgaatje snel gaat ontsteken zou ik Sterilon gebruiken. Op het gaatje doen en met schone vingers even inwrijven.
Je kan ook je oorbelletje af en toe eens goed schoonmaken door hem in kokend water te leggen en 5 á 10 minuten te laten koken. Daarna ook weer Sterilon erop en je oorbel weer indoen.
Het is sowiezo goed om je oorbelgaatje en oorbel af en toe te desinfecteren.
Het desinfecteren door koken werkt bij mijn piercings erg goed.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er pus uitkomt moet je misschien wel een Antibiotica kuurtje doen.