wat is dit voor bult?

Ben ong een half uur geleden gestoken op mijn onderrug. Eerste tien min felle pijn, daarna 15 min gekoeld en sindsdien doffe pijn en het gevoel alsof mijn spieren pijnlijk samentrekken.
Lopen gaat moeilijk. Een wesp is het denk ik niet. Ik ben daar al een keer eerder door gestoken en dit is in de verste verte niet wat ik toen voelde.

Weet jij het antwoord?

/2500

Welk insect je gestoken heeft is moeilijk vast te stellen. Ondanks het feit dat een wespensteek de vorige keer anders aanvoelde, kan toch van een wespensteek sprake zijn. Het verschil in pijn - toen en nu - is afhankelijk van de plaats van de steek en afhankelijk van de reactie van het lichaam erop. Sommige mensen reageren na een aantal steken steeds minder, of de reactie blijft gelijk, maar ook kan sprake zijn van een juist heftigere reactie, tot aan een allergie aan toe. Kortom , het kan een wesp zijn. Ook een horzel kan een oorzaak zijn, alhoewel die niet steekt maar bijt om bloed te zuigen. Voorts komen nog ander insecten in aanmerking, maar dat is niet te beoordelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100