Niet alleen omdat de voeding die we eten steeds beter wordt maar ook omdat we vlees eten van vee dat veel groeihormonen heeft toegediend gekregen. Daarom worden bijv mensen in China nu pas groter; omdat daar pas sinds een paar jaar welvaart is en mensen meer geld hebben om vlees te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
werken die groei hormonen ook bij mensen? die van de dieren? door dat vlees te eten?
AWM
14 jaar geleden
Ik wil ook wel graag een bron zien van die groeihormonen!
Ik bedoel dan een internetbron...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lang niet gezien antwoordman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat meerdere malen gehoord van mensen en gezien op documantaires vandaar dat er naar mijn mening voldoende waarheidsgehalte in zit om het antwoord te geven. Maar eerlijk is eerlijk ik heb geen concrete bron daarvan. Is dat verplicht overigens?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk het niet. niet verplicht. maar het zou wel een verklaring kunnen zijn. ik heb ook gekeken bij google.nl.
maar niet een bewijs gezien.
ik vind dit het beste antwoord. maar zonder bewijs weet ik het ook niet zeker.

Andere antwoorden (9)

Mensen worden steeds langer omdat we steeds betere voeding krijgen. We weten meer, we hebben een enorme welvaart, en dat bij elkaar maakt dat de groei telkens minder geremd wordt.
14 jaar geleden
Omdat de schappen in de supermarkt steeds hoger worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds de tweede wereldoorlog is de groei enorm toegenomen... Oorzaken: Goede voeding, minder zwaar werk, betere gezondheidszorg (ook de uitvinding van de antibiotica), waardoor minder ziektes, kortom gunstigere omstandigheden om te groeien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt het ten eerste wel dat mensen steeds langer worden? waar is dat op gebaseerd?

Een optie is dat steeds meer kleine mensen kinderen maken met lange mensen. Dit kind krijgt dan de genen van beide ouders mee en zal over het algemeen langer zijn dan de ouder die het kortst is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik was in het open lucht museum.
daar staan oude huizen.
met kleine bedstee-en en lage dueren.
Veel betere leefomstandigheden,beter en meer voedsel zijn daar debet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de meeste landen van Europa en Azië Pruts, is de gemiddelde lichaamslengte gedurende de hele 20e eeuw toegenomen, dit als gevolg van een over het algemeen gezonder leefpatroon en een betere medische dienstverlening. In de Verenigde Staten, waar de lichaamslengte in de 19e eeuw relatief zeer groot was, is de lichaamslengte sinds de jaren '50 van de 20e eeuw gestagneerd.

Nog wat 'weetjes': In het midden van de 19e eeuw was de lichaamslengte (vrouw/man), als volgt verdeeld:

Land en lichaamslengte:
Australië 172 cm
Verenigde Staten 171 cm
Noorwegen 169 cm
Ierland 168 cm
Schotland 168 cm
Zweden 168 cm
Bohemen 167 cm
Neder-Oostenrijk 167 cm
Moravië 166 cm
Engeland en Wales 166 cm
Frankrijk 165 cm
Rusland 165 cm
Duitsland 164 cm
Nederland 164 cm
Spanje 162 cm
Italië 161 cm
Japan 155 cm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt door al die hormonen in ons vlees. Vrouwen hebben ook veel grotere borsten en zijn veel jonger geslachtsrijp. Dat komt door de hormonen die in de dieren worden gespoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En we liggen langer languit en hebben minder zwaar werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft sterk met kennis over en de kwaliteit van voedsel te maken.
Zo zijn Friezen de langste mensen ter wereld en doen het goed als topmodel (de dames dus).
Dat heeft weer te maken dat Friezen vaak zelf koken en van ongeraffineerde producten uitgaan,
zoal vers vlees van koeien die in het land gelopen hebben , veel verse groenten en onbewerkte aardappelen.
Ook is de lucht hier een stuk zuiverder dan in de meeste andere plaatsten in het land.
Al deze factoren werken mee........