Kun je zwanger raken tijdens een doorbraakbloeding?

Ik heb een vraagje. Ik ben sinds mei aan de pil en heb tijdens mijn derde strip een doorbraakbloeding gekregen. Tijdens de (lichte) bloeding heb ik gevreeën met mijn vriend. Kun je zwanger raken tijdens een doorbraakbloeding?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.2K
Ritsuka
8 jaar geleden
Slik je op advies van de huisarts door? Ik neem zelf meestal na 1-2 strippen een stopweek, omdat ik anders ook een onverwachte doorbraakbloeding krijg, wat ik niet prettig vind.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry, ik bedoelde mijn 2de strip. 1week voordat ik ongesteld moest worden heb ik de doorbraakbloeding gekregen en heb ik gevreeën. Ik heb de strip afgemaakt.
Ritsuka
8 jaar geleden
Dus je hebt minstens 1 volledige strip zonder problemen geslikt (niet vergeten, geen braken, diarree of antibiotica)? Dan ben je gewoon beschermd als het goed is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben begonnen met 1 strip, toen een stopweek gehad. Daarna ben ik weer begonnen en heb ik 1 strip doorgeslikt. Zo ver ik me kan herinneren heb ik alle pillen netjes geslikt. Afgelopen dinsdag de laatste pil gepakt. Het is dus niet onveilig om tijdens een doorbraakbloeding te vrijen?
Ritsuka
8 jaar geleden
je hebt een stopweek gehad, en hebt daarna een doorbraakbloeding gehad tijdens de 1ste strip die je daarna slikte? Of bij de 2de strip NA de stopweek?
Als je een stopweek hebt gehad begin je weer bij strip 1. Doorbraakbloeding na meerdere strips gebruiken gebeurt wel eens, en kan verder geen kwaad. Maar volgens mij is de dosering niet helemaal goed als je tijdens je 1ste strip al een bloeding krijgt tijdens het slikken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de 2de strip na de de stopweek. Zoals ik het lees kan het dus geen kwaad? Ik wil graag kinderen, maar nu nog even niet. Dank je wel voor je geduld en antwoorden.
Ritsuka
8 jaar geleden
ah, duidelijk :)
Blijkbaar wil je lichaam ergens tussen 1 en 2 strips graag een stopweek hebben, zo is het bij mij ook, ik kan max 2 strips doen, daarna krijg ik ook een doorbraakbloeding.
Hier wat meer info, hier staat ook dat de pil gewoon betrouwbaar is: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/1126-doorbraakbloedingen.html

Antwoorden (1)

Eerst en vooral, de pil is niet 100 procent zeker. Maar als je ze juist gebruikt dan zit je meestal wel aan de juiste kan van die bijna 100.

Voor het antwoord op je vraag ga ik verwijzen naar de bijlagen ( zie bron )

In de meeste gevallen is een doorbraakbloeding geen teken van een verminderde goede werking van de pil. Dit krijg je dan bij vb verandering van hormonen, roken, chlamydia, wel dagelijks maar niet stipt op uur innemen,...

Er zijn echter enkele gevallen die wijzen op minder betrouwbaarheid. Zoals 'vergeten in te nemen, andere medicijnen, buikloop,...

Toegevoegd na 10 minuten:
Aangezien je zei sinds mei ze te gebruiken dan lijkt het me dat je lichaam zich nog naar de hormonen moet zetten en dan zou je dus in de 'goede' werking blijven vallen.

Verder ik ben geen arts, enkel 'internet'deskundige .