Zorgen antihistaminica ervoor dat je slaperig wordt?

Ik heb onlangs Reputal voorgeschreven gekregen een antihistaminica. Ik moet dit elke avond innemen ,1/dag. Het valt me precies op dat ik er slaperig en "lui" van wordt,echt non-actief. Heeft dat misschien te maken dat ik mijn medicatie s avonds neem en dat invloed heeft op het slaperig worden? Ook als ik snachts uitga,ben ik heel snel vermoeid en echy heel moe en slaperig. Wat kan ik best doen? Mijn medicatie op een andere tijdstip innemen zoals smorgens? Zodat ik s avonds met een actief lichaam kan gaan feesten zonder van alcohol in combinatie met mijn medicatie extra slaperig wordt?

Toegevoegd na 16 uur:
* Reputall

Toegevoegd na 16 uur:
**Rupatall

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is wel bekend dat de meeste antihistaminica bijwerkingen geven zoals slaperigheid. Ik weet niet of dit bij jou medicament ook het geval is. Daarvoor kan je best eens de bijsluiter lezen. Antihistaminica wordt bij voorkeur 's avonds ingenomen. Met de reden dat - wanneer je het 's morgens zou innemen - er meer hinder zou van ondervinden omdat je dan nog een hele dag wakker en fit moet blijven.

Ja, daar kun je slaperig van worden. Dat is een veel voorkomende bijwerking. Je kunt dat lezen in de bijsluiter die je er, als het goed is, bij hebt gekregen. Ik heb link toegevoegd waar je de bijsluiter ook kunt lezen (bij hoofdstukje 4).

Bronnen:
https://www.medibib.be/web/viewer.html?fil...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100