Zorgen antihistaminica ervoor dat je slaperig wordt?

Ik heb onlangs Reputal voorgeschreven gekregen een antihistaminica. Ik moet dit elke avond innemen ,1/dag. Het valt me precies op dat ik er slaperig en "lui" van wordt,echt non-actief. Heeft dat misschien te maken dat ik mijn medicatie s avonds neem en dat invloed heeft op het slaperig worden? Ook als ik snachts uitga,ben ik heel snel vermoeid en echy heel moe en slaperig. Wat kan ik best doen? Mijn medicatie op een andere tijdstip innemen zoals smorgens? Zodat ik s avonds met een actief lichaam kan gaan feesten zonder van alcohol in combinatie met mijn medicatie extra slaperig wordt?

Toegevoegd na 16 uur:
* Reputall

Toegevoegd na 16 uur:
**Rupatall

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.5K
Ritsuka
8 jaar geleden
Kijk in de bijsluiter wat er bij bijwerkingen staat. Overleg met je behandelend arts of je de tijd mag veranderen, vertel over je problemen. En mag je wel alcohol met die medicatie?
Amadea
8 jaar geleden
Klopt de naam van het medicijn wel? Google levert niets op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan de histamine,toch ook na het feesten ,dus laat inmemen,vlak voor je naar bed gaat
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=histaminica&oq=histaminica&aqs=chrome..69i57j0l5.296j0j4&sourceid=chrome&es_sm=0&ie=UTF-8#q=antihistaminica
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou het gewoon innemen vlak voor je naar bed gaat ; slaap je nog lekker ook.
Ivana
8 jaar geleden
Dat je er slaperig van wordt is zeker! Die slaperigheid duurt in meer of mindere mate 24 uur, dus innemen op ander tijdstip heeft weinig zin. Staat er ook niet op het doosje dat je er niet mee mag autorijden? Anders staat het wel in de bijsluiter.
Amadea
8 jaar geleden
Het heet dus Rupatall in plaats van Reputal. Dankzij het antwoord van Nomen.

Antwoorden (2)

Het is wel bekend dat de meeste antihistaminica bijwerkingen geven zoals slaperigheid. Ik weet niet of dit bij jou medicament ook het geval is. Daarvoor kan je best eens de bijsluiter lezen. Antihistaminica wordt bij voorkeur 's avonds ingenomen. Met de reden dat - wanneer je het 's morgens zou innemen - er meer hinder zou van ondervinden omdat je dan nog een hele dag wakker en fit moet blijven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dat doen ze. Ik heb toevallig heel recent nog een boek gelezen waarin een moeder haar zoontje elke avond een 'allergiepilletje' (die hij niet had) gaf om lekker te slapen (ofwel geen last van hem te hebben ; was niet zo'n goede moeder ;-))
Antihistaminica dus.
Ja, daar kun je slaperig van worden. Dat is een veel voorkomende bijwerking. Je kunt dat lezen in de bijsluiter die je er, als het goed is, bij hebt gekregen. Ik heb link toegevoegd waar je de bijsluiter ook kunt lezen (bij hoofdstukje 4).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je dit bij een apotheek haalt (ik dacht dat het voorschriftplichtig was), dan geeft die toch een bijzonder goede uitleg hiervoor en is dat de perfecte persoon voor dit soort vragen, nog beter dan uw dokter. Echt waar, elk zijn specialiteit. Inhoudelijk sluit ik aan bij het antwoord van Nomen.